Teraz te proporcje radykalnie odmieniły się. Ekspozycja i sprzedaż książek zajmuje tylną, małą część. Nie poświęcono jej wiele uwagi - mam na myśli decyzje projektowe i jakość wyposażenia. Radykalnym przekształceniom poddana została większa główna część, związana z witrynami.
Bez wątpliwości znajdujemy się w kawiarni, a nie w księgarni. Możemy zasiąść w wygodnych fotelach mając za oknami ulicę z jej naturalnym ruchem i architekturą. Szczególne estetyczne znaczenie zyskały ściany kawiarni. Wypełniają je wielkoformatowe, w ciemnej sepii fototapety, przedstawiające efektowne widoki ul. Piotrkowskiej.
Użyto ich przestrzennie, dzieląc fotograficzne obrazy, nakładając na siebie i łącząc w wyrafinowany sposób. Powstały dzięki temu niezwyczajne, sugestywne sytuacje. Potęgują one wrażenie bycia w środku ulicy, tuż obok pełnych detali elewacji. Łódzkie sentymenty wzmacniają łatwo dostępne na stojakach reprinty starych wydawnictw i widokówek starej Łodzi, mapy miasta na blatach stolików.
"Litera" jest precyzyjnie wykreowaną kawiarnią plakatowo łódzką. Buduje w atrakcyjny sposób poczucie naszej wspólnej, lokalnej tożsamości. Odróżnia ją to pozytywnie od innych lokali, które w swoich uniwersalnych rozwiązaniach estetycznych możemy spotkać w innych miastach nie tylko w Polsce.
Pierwszy raz w historii konkursu przyznamy "Nagrodę Publiczności". Otrzyma je wnętrze, które uzyska największą liczbę głosów (nie mniej niż 100). Głosować można wysyłając nazwę jednego wnętrza spośród nominowanych na adres Fundacji Ulicy Piotrkowskiej ([email protected]), z hasłem "Wnętrze r. 2011".
CZYTAJ TEŻ:
Wybieramy Najlepsze Wnętrze 2011 Roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?