1/4
Wyznaczyli miejsca parkingowe w Łodzi na Starym Polesiu. Przez zaparkowane auta piesi nie mogą się minąć zachowując przepisowe 2 metry
2/4
Urzędnicy wyznaczając miejsca parkingowe zwęzili chodnik...

Urzędnicy wyznaczając miejsca parkingowe zwęzili chodnik tak, że dwie osoby nie miną się bez łamania przepisów o bezpiecznym dystansie. Społecznicy protestują, bo wiele miast poszerza chodniki lub wpuszcza pieszych na jezdnię.

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi w ostatnich tygodniach wyznaczył na Starym Polesiu miejsca parkingowe strefy płatnego parkowania, która ma zacząć działać po epidemii. Jednak wymalowanie miejsc parkingowych wyraźnie zmniejszyło chodniki. W niektórych miejscach są one tak wąskie, że dwoje pieszych nie może się minąć z zachowaniem wymaganego przez prawo 2-metrowego odstępu.

Tak jest m.in. na ulicy Żeligowskiego, gdzie szerokość chodnika wyniosła 1,75 m. Piesi, żeby nie dostać mandatu, powinni wchodzić na ten odcinek pojedynczo i tylko wtedy, gdy nikt z przeciwka nie idzie. Chodniki na sąsiednich ulicach są niewiele szersze, np. na Lipowej zostały pieszym 2 metry.

CZYTAJ WIĘCEJ >>>>


3/4
Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT podkreśla, że w...

Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT podkreśla, że w przypadku wyznaczania strefy płatnego parkowania wyznaczenie miejsc parkingowych o szerokości 2,5 metra jest koniecznością. Natomiast pozostawiona pieszym szerokość chodnika na ul. Żeligowskiego nie różni się bardzo od innych.

- Wiele chodników w Łodzi ma podobną szerokość i mieszkańcom w czasie epidemii to nie przeszkadza - tłumaczy.

Ale okazuje się, że nie ma racji. Bo wielu łodzian to dostrzegło. Wspólne pismo do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej wysłały organizacje zrzeszone w federacji Piesza Polska: Fundacja Fenomen, Stowarzyszenie Tak dla Łodzi, Instytut Spraw Obywatelskich.

Apelują o umożliwienie mieszkańcom zachowanie wymaganej przepisami odległości 2 m przy mijaniu, czyli w praktyce poszerzenie chodników przez zmniejszenie liczby miejsc parkingowych, a nawet przeznaczenie części jezdni dla ruchu pieszego.

>>>>

4/4
„Na większości ulic polskich miast zachowanie odpowiedniego...

„Na większości ulic polskich miast zachowanie odpowiedniego dystansu między pieszymi jest fizycznie niemożliwe” - piszą. Powołują się na pozytywne przykłady innych miast, które w czasach epidemii zwiększają przestrzeń na chodnikach wykorzystując fakt, że ruch samochodowy jest teraz znacznie mniejszy. Na przykład Kraków na dwóch swoich ulicach usunął z chodników rowerzystów i parkujące samochody, Wiedeń przeznaczył 20 ulic wyłącznie dla ruchu pieszego.

Urszula Niziołek -Janiak z ruchu Tak dla Łodzi podkreśla, że piesi na co dzień traktowani w Łodzi jako obywatele drugiej kategorii, a teraz mają wyjątkowo trudno.

- Obecna sytuacja i wynikające z niej obostrzenia doprowadziły więc do sytuacji absurdalnej - na 1,5-metrowym chodniku zastawionym samochodami mamy jako piesi obowiązek zachować odstęp 2 metrów -mówi.

Odpowiedź urzędu ma być udzielona po „przeanalizowaniu postulatów”.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Przejdź na i.pl

Polecamy

Odnowiono zabytkową kamienicę w pobliżu Nowego Centrum Łodzi

Odnowiono zabytkową kamienicę w pobliżu Nowego Centrum Łodzi

Zegarek patrona Stadionu ŁKS na targach. Omegę wypożyczył Tomasz Salski

Zegarek patrona Stadionu ŁKS na targach. Omegę wypożyczył Tomasz Salski

13 zachwycających atrakcji Mazur na majówkę. Idealne miejsca na zabawę i relaks

13 zachwycających atrakcji Mazur na majówkę. Idealne miejsca na zabawę i relaks

Zobacz również

Kto jest faworytem DOZ Maratonu Łódź i może zdobyć tytuł mistrza Polski?

Kto jest faworytem DOZ Maratonu Łódź i może zdobyć tytuł mistrza Polski?

Profesor Krzysztof Jóźwik wybrany rektorem Politechniki Łódzkiej na drugą kadencję

Profesor Krzysztof Jóźwik wybrany rektorem Politechniki Łódzkiej na drugą kadencję