1/7
W ostatni weekend listopada zaczyna się prawdziwy maraton...
fot. Grzegorz Gałasiński

Zakupowe szaleństwo

W ostatni weekend listopada zaczyna się prawdziwy maraton zakupowy. Od soboty centra handlowe działają w pełnym zakresie, otwarte zostały wszystkie sklepy, działa wiele punktów usługowych. Właściciele centrów i sklepów kuszą wyprzedażami, klienci zaczynają robić świąteczne zakupy. Tymczasem podczas zakupów łatwo można zostać oszukanym, o czym przekonują przedstawiciele Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi.

Czytaj dalej na kolejnym slajdzie

2/7
Łódzka Federacja wraz z innymi oddziałami w kraju przez...
fot. Marta Niewarta

Konsumenckie absurdy

Łódzka Federacja wraz z innymi oddziałami w kraju przez kilka miesięcy prowadziła konkurs, w ramach którego można było zgłaszać absurdy konsumenckie. W akcji wzięli udział m.in. łodzianie i mieszkańcy naszego województwa oraz innych regionów.

- Dotarły do nas przeróżne zgłoszenia dotyczące absurdów zakupowych ze sklepów spożywczych. meblowych, a także dotyczących ofert leczenia różnych dolegliwości - mówi Zdzisława Wilk, prezes Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi. - Niektórzy konsumenci zwracali też uwagę na wprowadzające w błąd oferty, które teoretycznie miały zawierać wysokie rabaty, a w praktyce zniżki były znacznie skromniejsze. Warto to sprawdzać, by nie zostać oszukanym i nie stracić pieniędzy.

Czytaj dalej na kolejnym slajdzie

3/7
Jedna z klientek poskarżyła się na promocję w sklepie...
fot. Grzegorz Gałasiński

Promocja z haczykiem

Jedna z klientek poskarżyła się na promocję w sklepie odzieżowym, który oferował 50-zniżki na jedno z ubrań przy zakupie dwóch. Towar można było zwrócić w ciągu 7 dni, klientka chciała oddać jedną z bluzek. Obsługa zmusiła konsumentkę do zwrotu obu bluzek, „bo takie są zasady sklepu”.

- Nie będziemy teraz oceniać, czy takie zasady są dopuszczalne - podkreślają w Federacji. - Chodzi tu o brak informacji, jakie zasady faktycznie obowiązują. Podstawą związania konsumenta warunkami umowy czy regulaminem jest doręczenie go konsumentowi, względnie ogłoszenie go w sklepie. Konsumentka musiała zwrócić obie rzeczy, choć zasady promocji nie przewidywały takiego obowiązku.

Czytaj dalej na kolejnym slajdzie

4/7
Klient kolejnego sklepu uznał za absurdalną dostawę łóżka...
fot. Lucyna Nenow

Problemy z dostawą

Klient kolejnego sklepu uznał za absurdalną dostawę łóżka kupionego w jednym ze sklepów. Mężczyzna mieszka na 12 piętrze, winda dociera do 11, zgłosił to w sklepie. Łóżko miało zostać dostarczone w godz. 17-21, mężczyzna pozbył się starego. Pracownicy sklepu dotarli z łóżkiem po godz. 21, okazało się, że mebel nie zmieści się w windzie. Klient usłyszał, że pracownicy mogą wnieść łóżko tylko na czwarte piętro, gdyż są zmęczeni, dostawa nie doszła do skutku. Mężczyzna został zmuszony do wizyty w sklepie, rozkręcenia łóżka na części i ponownego zamówienia transportu.

Czytaj dalej na kolejnym slajdzie

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Zdjęcia kibiców na meczu ŁKS Łódź - Śląsk Wrocław. GALERIA ZDJĘĆ

Zdjęcia kibiców na meczu ŁKS Łódź - Śląsk Wrocław. GALERIA ZDJĘĆ

Horoskop dzienny na jutro, niedzielę. Sprawdź!

Horoskop dzienny na jutro, niedzielę. Sprawdź!

Sprawdź dzienny horoskop na niedzielę 5 maja

Sprawdź dzienny horoskop na niedzielę 5 maja

Zobacz również

Ojciec Włodzimierz z Irkucka na Syberii o katolikach, nie tylko Polakach ZDJĘCIA

Ojciec Włodzimierz z Irkucka na Syberii o katolikach, nie tylko Polakach ZDJĘCIA

Sprawdź dzienny horoskop na niedzielę 5 maja

Sprawdź dzienny horoskop na niedzielę 5 maja