- Prośba jest bezpodstawna. Konsorcjum wygrało przetarg, podpisało umowę i wiedziało, że będzie płacić kary - podkreśla Witold Rosset, szef komisji finansów.
Konsorcjum złożyło wniosek o umorzenie kary do ZDiT, ale drogowcy go odrzucili. Firmy odwołały się jeszcze raz, a wtedy ZDiT poprosił o opinię radnych z komisji finansów.
- Taki wniosek nie powinien trafić do komisji bez wiedzy prezydenta miasta - zauważa radny Paweł Bliźniuk z PO.
Hanna Zdanowska - jak wynika z wyjaśnień Barbary Łuszcz, zastępcy dyrektora ZDiT - o prośbie konsorcjum nie wiedziała.
Łódź od lat dopłaca do kontroli biletów w pojazdach MPK zamiast na tym zarabiać. W 2010 r. wpływy z mandatów wyniosły ok. 869 tys. zł, na utrzymanie kontrolerów budżet Łodzi wydał prawie 3 mln zł. Zaś wpływy ze sprzedaży biletów wyniosły w 2010 r. ledwie 116 mln zł.
- Kraków ma wpływy z biletów o 100 tys. zł wyższe - podkreśla Tomasz Kacprzak, szef Rady Miejskiej.
Radni podkreślają, że należy zwiększyć liczbę kontroli. - Nie chodzi o polowanie na gapowiczów, a o uświadomienie pasażerom, że jazda bez biletu to łamanie, za co grozi kara - dodaje Kacprzak.
W tym roku kontrolami zajęło się także MPK. Spółka zapowiada, że będzie solidnie wypełniać swoje obowiązki. W tym roku miasto chce zarobić nasprzedaży biletów 130 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?