reklama

Zdrowy kręgosłup – 8 kroków w profilaktyce bólu kręgosłupa i rozwoju zwyrodnień

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Zaktualizowano 
Zdrowy kręgosłup to przede wszystkim kwestia prawidłowych nawyków, zwłaszcza związanych z siedzeniem, spaniem i używaniem urządzeń mobilnych. Pojawiający się ból w różnych jego odcinkach to sygnał, że konieczna jest zmiana codzienny przyzwyczajeń zanim problemy poważnie się pogłębią. Ból kręgosłupa dotyka w pewnym momencie życia nawet 84 proc. dorosłych Polaków, a u niemal 70 proc. osób z tej grupy ma on charakter nawracający. Choć znacznie pogarsza jakość życia i utrudnia codzienne funkcjonowanie, tylko połowa doświadczających go osób podejmuje odpowiednie leczenie, jak wynika z badań przeprowadzonych przez klinikę ortopedyczną Carolina Medical Center. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest niezbyt duże nasilenie dolegliwości, brak czasu i konieczność długiego oczekiwania na wizytę u specjalisty.Leczenie bólu kręgosłupa często nie jest łatwe i wymaga czasu, dlatego warto postawić na jego profilaktykę. Z okazji Światowego Dnia Kręgosłupa, który przypada na 16 października, przedstawiamy 8 zdrowych nawyków polecanych przez ekspertów Carolina Medical Center, które służą utrzymaniu go w dobrej kondycji i pomagają ograniczyć ryzyko rozwoju dolegliwości. Aleksej Sarifulin/123RF
Ból kręgosłupa to problem, który dotyczy nawet 84 proc. Polaków. Dla niektórych jest dolegliwością chroniczną, która pogarsza jakość życia i utrudnia codzienne funkcjonowanie. Łatwiej niż go leczyć jest zapobiegać jego powstawaniu. Z okazji Światowego Dnia Kręgosłupa, który przypada na 16 października, podpowiadamy, jak zadbać o jego zdrowie w 8 prostych krokach!

Prof. Jacek Jassem: Czy amigdaliną można wyleczyć raka?

Wideo

Materiał oryginalny: Zdrowy kręgosłup – 8 kroków w profilaktyce bólu kręgosłupa i rozwoju zwyrodnień - Strona Zdrowia

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
Danka87

Odpowiednie ćwiczenia rozciągające bardzo dobrze wplywają na plecy. Przez pracę na siedząco w biurze zapisalam się na mojej siłowni na streching i jestem bardzo zadowolona. Wielu moich znajomych poleca także zmianę materaca na piankowy (najlepiej z tej strony: https://materace-viscotherapy.pl/16-materace-piankowe) - bóle pleców podobno przechodzą jak ręką odjął bo odpowiedni materac dopasowuje się do ciała dzieki czemu śpi się bardzo wygodnie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3