- Pewnie ciężko znaleźć odniesienie do bezpośredniego otoczenia nowego przystanku, które nie jest ciekawe. Chciałem stworzyć bramę do ulicy Piotrkowskiej, do historii Łodzi - podkreśla Jan Gałecki, absolwent zarówno politechniki w Łodzi jak i w fińskim Tampere. - Inspirowałem się formami secesyjnymi. Jednak wpływy skandynawskie, jak prostota, przejrzystość i transparentność też są w mojej pracy widoczne.
Młody architekt, który pokonał w konkursie pozostałych 59 autorów prac, otrzymał w nagrodę 25 tys. zł. Zamierza za nie kupić motor i pojechać nim do swojej dziewczyny, która mieszka w Holandii. Jego praca jest tylko koncepcją, która może zmienić projektant trasy W-Z. - Być może pozostanie mniej kolorów, może konstrukcja będzie niższa, ale bryła na pewno pozostanie ta sama - podkreśla Rafał Witczak z wydziału funduszy zewnętrznych Zarządu Dróg i Transportu.
Modernizacja odcinka trasy W-Z w centrum miasta, łącznie z budową nowego przystanku, będzie kosztować 200 mln zł. Remont całej trasy ma opiewać na 600 mln zł, ale pod warunkiem, że łódzcy drogowcy dostaną unijne dofinansowanie w wysokości 100 mln zł. Dowiedzą się o tym w lipcu. Jeżeli dodatkowych nie będzie, nie powstanie też torowisko na Janowie, chociaż miało być to jednym z priorytetów tego projektu. Trasa W-Z ma być gotowa jesienią 2014 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?