- Drobne prace instalacyjne prowadzone będą w dzień, a pozostałe nocami i w niedziele niehandlowe, tak by goście Manufaktury nie odczuli żadnych niedogodności z powodu remontu. Jest to inwestycja wyjątkowa pod wieloma względami – poprzedziły ją specjalistyczne badania konsumenckie dotyczące aktualnych preferencji gości. To na ich podstawie zaplanowano spektakularne zmiany w aranżacji przestrzeni, wybierając rozwiązania najnowszej generacji, zgodne z obowiązującymi światowymi trendami - mówi Justyna Kowalewska, rzeczniczka Manufaktury. - Manufaktura została otwarta 13 lat temu, dostosowana do stylu życia przez wiele lat spełniała wymagania i oczekiwania odwiedzających ją osób. Ale świat nie stoi w miejscu, zmienia się w niewiarygodnym tempie, zmieniają się sposoby spędzania wolnego czasu, robienia zakupów czy relaksu z bliskimi. Manufaktura chce nadal, jak to było dotychczas, nadążać za tymi zmianami i nowymi oczekiwaniami klientów.
Rozpoczynająca się modernizacja to największa inwestycja w 13-letniej historii Manufaktury. Przedstawiciele Union Investment Real Estate GmbH – właściciela obiektu, jak i Apsys Polska – zarządcy centrum, przygotowywali się do tego przedsięwzięcia od kilku lat. Projekt zmian poprzedziły kilkuetapowe, indywidualnie opracowane badania opinii i upodobań klientów.
– Pracując nad tym projektem, zwróciliśmy szczególną uwagę na obszar customer experience, który jest dla nas szczególnie ważny – mówi Marcin Stokowiec, dyrektor ds. inwestycji w Apsys Polska.
Choć modernizacja obejmie całą galerię handlową, obiekt będzie funkcjonował bez zakłóceń, przez cały, 17-miesięczny okres zaplanowanych prac. Koncepcję zmian opracował zespół pracowni Sud Architekt Polska, która była odpowiedzialna za projekt i budowę Manufaktury.
– Główną inspiracją była włókiennicza historia Łodzi, ale też genius loci Manufaktury i jej rola dla miasta. Nasza głęboka wiedza o mieście, jego kulturze i historii bardzo pomogła nam zaprojektować silny projekt kontekstowy. Ostatecznym efektem jest subtelna mieszanka sztuki nowoczesnej, industrialnej i wyrafinowanej atmosfery – informuje Jocelyn Fillard, Architecture Director z Sud Architekt Polska. – Dziś znów mamy okazję tworzyć projekt, który – w przeciwieństwie do innych centrów handlowych – może powstać tylko tu, w Manufakturze w Łodzi. Jest unikatowy i jest hołdem dla tutejszych tradycji i historii – podsumowuje Jocelyn Fillard.
Jaka będzie Manufaktura po przebudowie?
Budynek galerii handlowej Manufaktury będzie wyglądał inaczej niż dziś. Nad głównym wejściem od strony rynku, zniknie wiatrołap, a w miejscu drzwi automatycznych pojawią drzwi obrotowe, bardziej ergonomiczne i zapewniające lepsze właściwości termiczne w budynku.
Nowa podłoga w wejściu głównym będzie kontynuacją układu nawierzchni rynku. Drewniane parkiety przejdą gruntowną renowację. Front budynku galerii handlowej zaprojektowany został w odcieniach szarości i będzie nawiązywał do industrialnego charakteru tego miejsca.
Ekologiczne rozwiązania
Niemal w całości zostanie wymieniony system oświetlenia. SKR Light – brytyjska firma specjalizującą się w architekturze światła opracowała projekt, który zwiększy atrakcyjność i efektywność oświetlania wnętrza.
- Celem tej inwestycji jest oczywiście unowocześnienie, podniesienie komfortu korzystania i przebywania w obiekcie, wprowadzenie rozwiązań energooszczędnych, sprzyjających ochronie środowiska. Dzięki wymianie oświetlenia zużycie energii zmniejszy się aż o 30 procent – tłumaczy Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.
Największe zmiany nastąpią w strefie restauracji. Przestrzeń znacząco rozjaśni się dziennym światłem za sprawą ogromnego świetlika zamontowanego w konstrukcji dachu. Konstrukcja szedowa będzie nawiązaniem do charakterystycznego elementu architektury industrialnej XIX wieku. Wymieniony zostanie także system klimatyzacji i wentylacji, co znacząco podniesie komfort przebywania w tym miejscu. Całkowicie zmieni się wystrój – wymienione zostaną podłogi, meble i oświetlenie. Wszystko zgodnie z aktualnymi trendami wystroju wnętrz – pojawi się sporo drewna i wykończeń z naturalnych materiałów. Przyjazną atmosferę zapewni naturalna zieleń.
W strefie restauracji powstanie obszar dla rodzin z małymi dziećmi. Obecne place zabaw zostaną zastąpione absolutnie wyjątkową przestrzenią, oczywiście nadal dostępną dla dzieci.
Inwestycja umożliwi także wydzielenie nowej powierzchni handlowej - około 1000 mkw. Istotną zmianą, będzie podniesienie witryn na piętrze o ponad metr. To znacząco zwiększy widoczność marek w tej części galerii handlowej.
Zgodnie z potrzebami klientów przebudowane zostaną także strefy wypoczynku.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?