45 tysięcy osób odwiedziło Łódź Design Festival

Łukasz Kaczyński
Blisko półtora tysiąca obiektów prezentował Łódź Design
Blisko półtora tysiąca obiektów prezentował Łódź Design materiały prasowe
Znamy już szacunki dotyczące frekwencji na tegorocznym Łódź Design Festival. We wszystkich miejscach, w których prezentowane były festiwalowe wystawy (a było ich ponad 70) i wydarzenia towarzyszące Łódź Design 2013 pojawiło się około 45 tysięcy osób odwiedzających.

Organizatorzy festiwalu, który w tym roku odbywał się pod hasłem "It's all about humanity", podliczyli również przygotowany w tym roku program. Zaprezentowanych zostało ponad 1400 obiektów, które były dziełem przeszło 520 osób (w tym kuratorów, ekspertów, panelistów i projektantów). Na łódzki festiwal akredytowało się około 300 dziennikarzy oraz przedstawicieli mediów z Polski i świata. Tyle samo zaangażowanych zostało wolontariuszy.

Festiwal za nami, ale niektóre jego elementy żyją własnym życiem. Tak jest w przypadku wystawy "Must have from Poland", która od 5 do 7 grudnia odwiedzi targi Inno Design Tech Expo w Hongkongu. Określenie "must have", które jest jednocześnie nazwą festiwalowego konkursu połączonego z wystawą, odwołuje się do ludzkich emocji - chęci posiadania i obietnicy późniejszej satysfakcji z posiadania. Wystawa przedstawia więc przedmioty zaprojektowane przez polskich projektantów, które są już dostępne w sprzedaży.

"Must have from Poland" to swego rodzaju wybór najciekawszych, najatrakcyjniejszych produktów z trzech edycji festiwalowego plebiscytu.

- Wiele z pokazywanych w ramach ekspozycji przedmiotów zrobiło już karierę w domach, wszystkie są na gorącej liście rzeczy wartych polecenia - przekonują organizatorzy wystawy. - Stały się one najprostszym i najbardziej zrozumiałym narzędziem edukacji estetycznej.

Jaka jest ich wspólna cecha? Są dobrze zaprojektowane, a przez to przyjazne. Nie tworzą dystansu między użytkownikiem a samymi sobą. Skupiają uwagę odbiorcy i oczywiście budzą pragnienie, by mieć je dla siebie. Dotąd wybrane przedmioty z łódzkiego plebiscytu były już pokazywane na wystawach w Mediolanie i Berlinie.

Wystawa w Hongkongu została zorganizowana przez Instytut Adama Mickiewicza, który od ponad dekady pokazuje światu to, co w polskiej kulturze najlepsze, najbardziej wartościowe i godne uwagi.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

ł
łodzianin

jablonex, ale to tyź dobrze. A w ogóle ktoś z przemysłu się tym interesuje co tam pokazują, chociażby producenci garnków lub sznurówek? czy to jest w powietrze wzystko.

a
alik

perly miedzy wieprze

l
lodz

nawet bardzo ale coz moim zdaniem to imprezy ktore wiekszosc nie interesuja.

Dodaj ogłoszenie