- Przyszedł moment gdy Łódzki Ośrodek Geodezji nie miał gdzie funkcjonować. Stan techniczny wieżowca z końca lat 60. pozostawiał wiele do życzenia - mówi Jan Schnerch, dyrektor ŁOG.
Wojewoda zdecydowała się przekazać budynek samorządowi łódzkiemu. Dlatego remont wieżowca współfinansowały urząd miasta i urząd marszałkowski.
- Pierwszym problemem była sypiąca się elewacja. Drugim to, że wiele elementów konstrukcyjnych było wykonanych z drewna i tylko pokrytych blachą, co nie zdało egzaminu przez 35 lat użytkowania budynku - podkreśla Jacek Szopiński, kierownik projektu i zastępca dyr ŁOG ds. monitoringu rynku - W budynku działała tylko jedna z czterech wind, a klatka schodowa nie spełniała wymogów nośności.
Nowy budynek jest wyposażony w instalację powiadamiania pożarowego, czujniki dymu i oświetlenie ewakuacyjne. Poza tym jest wyposażony w wentylację, klimatyzację i monitoring.
- Plusem jest również to, że windy zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - podkreśla Jacek Szopiński. - Natomiast na dachu zamontowaliśmy 25 gniazd, bo liczymy, że ponownie zasiedlą je jerzyki.
Urzędnicy mają się wprowadzić do wyremontowanego wieżowca 18 września. Pierwsze 9 pięter zajmie ŁOG, a pozostałe kondygnacje do 16. piętra zajmą departamenty unijne urzędu marszałkowskiego.
- Pozostałe 2 piętra to kondygnacje techniczne - mówi Jacek Szopiński.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?