O tym, jak ma wyglądać trasa W-Z na Olechowie i Janowie, mieszkańcy osiedli mogą się dowiedzieć z plakatów, rozwieszanych od ubiegłego piątku na przystankach i w sklepach. Docelowo będzie ich 400.
Na razie na Janowie można podziwiać tylko potężny wykop na skrzyżowaniu Hetmańskiej z Rokicińską. ZDiT tłumaczy, że wykonawca usuwa tam rury wodociągowe, które są w miejscu przyszłego torowiska.
- Dopiero gdy po zachodniej stronie skrzyżowania będzie już wybudowane torowisko, zamknięta zostanie wschodnia część skrzyżowania - tłumaczy Sławomir Mikołajczyk, naczelnik wydziału projektów kluczowych w ZDiT.
Kiedy to nastąpi?
- Pod torowiskiem musi powstać betonowa podbudowa, a beton wiąże około 28 dni - dodaje naczelnik.
To znaczy, że termin 20 sierpnia, który w połowie czerwca podał wykonawca (Wojciech Fedorońko, prezes firmy Mosty Infrastruktura), nie zostanie dotrzymany. Wówczas miały się zakończyć prace po zachodniej stronie skrzyżowania.
Na nowym torowisku, które powstanie na Janowie i Olechowie, będzie 8 przystanków: Janowska, Janów, Zagłoby, Kołodzieja, Zakładowa, Odnowiciela, Ofiar Terroryzmu, Dell. Cztery z nich, które będą wybudowane na Hetmańskiej, mają być zintegrowane z przystankami autobusowymi, ale po stronie wschodniej.
- Obok przystanków tramwajowych zostaną wydzielone na jezdni zatoki autobusowe, co ułatwi przesiadanie się pasażerom MPK - mówi Mikołajczyk.
Jednak 5 linii autobusowych (96, 55, 98,98A, 72), które z krańcówki na Janowie wyruszają w stronę centrum, jedzie po Hetmańskiej w relacji Rokicińska - Zakładowa. A tramwaje do centrum będą kursować w relacji Zakładowa - Rokicińska. Zatem tylko pasażerowie autobusów zjeżdżających na krańcówkę będą mogli się przesiadać.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?