Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Absolvent Talent Day: największe w Polsce targi pracy i praktyk odbyły się w Łodzi [ZDJĘCIA]

Paulina Szczerkowska
Kilkuset studentów i absolwentów uczelni odwiedziło we wtorek największe w Polsce targi pracy i praktyk, które odbyły się w łódzkim Art Inkubatorze.

Na targach pojawili się najbardziej cenieni polscy pracodawcy, m.in.: Citi Bank, Deloitte, Lufthansa Systems, Jeronimo Martins, Mondelēz International, Aviva, Bosh czy Fujitsu. Studenci mogli poznać profile i wymagania firm, a także aplikować na wybrane stanowiska. Chętnie korzystali także z darmowych porad na temat poprawnego pisania CV czy zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Jednak to nie wystawcy byli główną atrakcją wtorkowych targów, a wykłady i panele dyskusyjne prowadzone przez ekspertów w swoich dziedzinach. Jednym z nich był Maciej Orłoś, dziennikarz TVP i wieloletni prowadzący Teleexpress, który opowiadał jak występować publicznie.

- Potencjalny pracodawca też może być publicznością, dla której trzeba się postarać - tłumaczył tematykę swojego wykładu Maciej Orłoś.

Prezenter starał się wyjaśnić jak sprawić, żeby ludzie nas słuchali i co zrobić, żeby wystąpienie było interesujące.

- Pierwsze wrażenie to od 15 sekund do około 3 minut. Mamy tylko tyle czasu, żeby się dobrze zaprezentować. Drugiej szansy nie będzie - mówił Maciej Orłoś. - Kiedyś zostałem zaproszony na wycieczkę z najlepszymi klientami Netii. Już w samolocie miałem ich powitać, ale zamiast Netia powiedziałem Nokia. Wszyscy wypominali mi tę pomyłkę przez cały wyjazd. Kilka lat później spotkałem jednego uczestników wycieczki i znów przypomniał mi tę sytuację. A przecież było to tylko przejęzyczenie. To była kwestia pierwszego wrażenia.

Według prezentera wystąpienie musi być na tyle ciekawe, żeby pozostał po nim niedosyt. Powinno opierać się na jakimś pomyśle, być zamknięte w konkretnych ramach. Ważny jest także strój występującego, aura emocjonalna, uśmiech i gestykulacja.

Kolejną atrakcją był panel dyskusyjny, podczas którego pracodawcy radzili, jak być zauważonym i docenionym w pracy.

- Kluczowa jest otwartość i umiejętność szybkiego uczenia się - mówiła Katarzyna Perłowska z firmy Mondelēz International. - Należy szukać nowych rozwiązań, czerpać z własnych i cudzych doświadczeń. Chęć uczenia się jest czymś, co najszybciej procentuje.

Jako najważniejsze czynniki na pierwszym stanowisku pracodawcy wskazywali na odpowiedzialność za powierzone zadania oraz wynik.

- Atmosfera w pracy także jest niezwykle istotna. To między innymi od niej zależy sukces naszych projektów - mówiła Joanna Pawlicka, HR manager w amerykańskiej firmie McCormick.

- Nawet jeśli pracujemy w największej organizacji musimy pamiętać kim jesteśmy, z czego jesteśmy dobrzy i co możemy zaoferować pracodawcy - radzili eksperci. - Młodzi ludzie to nasi przyszli liderzy. Tak też podchodzimy do ich rozwoju.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki