Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Akademik Uniwersytetu Medycznego jak blok z "Alternatyw 4". "Nieszczelne okna, nie ma ogrzewania"

Maciej Kałach
Maciej Kałach
W 2014 r. Uniwersytet Medyczny z dumą zapraszał na otwarcie wyremontowanego akademika
W 2014 r. Uniwersytet Medyczny z dumą zapraszał na otwarcie wyremontowanego akademika Maciej Stanik/archiwum Dziennika Łódzkiego
Studenci Uniwersytetu Medycznego narzekają na zimno w pokojach, remont DS-u kosztował 10 mln zł.

Remont IV Domu Studenckiego za 10 mln zł, którym w zeszłym roku akademickim chwalił się Uniwersytet Medyczny w Łodzi, to fuszerka. A przynajmniej tak twierdzi część jego mieszkańców. Wytykają uczelni, że okna w ich pokojach są nieszczelne, często nie ma internetu, a nawet ogrzewania w sypialniach.

Uroczyste otwarcie IV DS przy pl. Hallera, po remoncie prowadzonym m.in. za ministerialną dotację, odbyło się w listopadzie 2014 r. Na pół roku przed wyznaczonym terminem. Czy ten pośpiech nie wychodzi na złe uczelni ?

CZYTAJ: Uroczyste otwarcie IV Domu Studenta Uniwersytetu Medycznego

- W moim pokoju z okna tak wiało, że doszczelniłam je sama watą i taśmą klejącą - opowiada studentka UM, która skontaktowała się z naszą redakcją, bo - jak twierdzi - administracja uczelni ignorowała jej sygnały.

Na tym nie koniec. Mieszkanka IV DS opowiada, że ogrzewanie w pokoju jest częściej wyłączone, niż włączone, zaś internetu „z kabla” często nie ma.

Nasza Czytelniczka nie jest jedyną, która ma problemy. Przed IV DS pytaliśmy innych mieszkańców akademika. - Z ogrzewaniem mojego pokoju też był problem - mówi Agnieszka. - Zamontowali czujniki temperatury, które powinny uruchamiać kaloryfery, gdy jest zimno. Problem w tym, że mój czujnik zawsze wskazywał nieprawdziwą: zbyt wysoką temperaturę, więc ogrzewanie nigdy nie zaskakiwało. Najpierw poprosiłam obsługę akademika o wyregulowanie czujki. Gdy to nie pomogło, zdjęłam ją i teraz kaloryfer grzeje. Nie pytałam kierownika DS o zgodę na moją poprawkę, ale koleżanki też zdjęły czujki, bo co, mamy marznąć zimą?

Od studentów obcojęzycznych można usłyszeć, że Hiszpan z siódmego piętra narzeka na brak ciepłej wody, zaś kolejni spotykani Polacy skarżą się na wady konstrukcji brodzików kiepsko odprowadzających wodę z natrysku, co kończy się zalaniem łazienki. Z kolei na wymianę lub naprawę zepsutej kuchenki mieszkaniec czeka miesiąc, nietrwałe są także czajniki elektryczne...

Wiele zależy od szczęścia. Dwie ze spotkanych studentek stwierdziły, że mają i internet i ciepło, a przez okna nie dostają się jesienne podmuchy.

Miesięczny czynsz w IV DS wynosi oo 450 do 990 zł.

Co na to uczelnia?
W środę (3 grudnia) otrzymaliśmy stanowisko od Joanny Orłowskiej, dyrektor Biura Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie IV DS (kolejno na temat: problemów z ogrzewaniem, z oknami, internetem, innych usterek oraz sprzętów AGD):

"Zapewniamy, że zarówno kierownik akademika jak i odpowiednie służby na bieżąco reagują na informacje od studentów o różnego rodzaju awariach i usterkach. Jest to nasz najnowocześniejszy akademik, doskonale wyposażony i naszym priorytetem jest, aby utrzymać go jak najdłużej, w jak najlepszym stanie.

Do każdej poruszanej kwestii staraliśmy się odnieść szczegółowo.

1.Problemy z ogrzewaniem – IV DS jest wyposażony w nowoczesny system grzewczy - w system komputerowego sterowania grzejnikami oraz system regulacji centralnego ogrzewania. Programator w węźle cieplnym sterował pracą systemu zapewniając ogrzewanie w godzinach 9.00-12.00 oraz 18.00-22.00.
Kiedy w listopadzie nastąpiło ochłodzenie - ogrzewanie zapewnione było przez 16 godzin na dobę, a obecnie dostępne jest przez całą dobę.
Jednocześnie działa system komputerowy sterujący indywidualnie grzejnikami w pokojach, są to czujniki temperatury – np. otwarcie okna w pokoju powoduje wzrost temperatury grzejnika.

2.Od początku roku akademickiego w całym akademiku odnotowano jedno zgłoszenie dot. przepuszczających chłód okien – okno zostało wyregulowane.

3.Mieszkańcy IV DS-u zostali poinformowani o konieczności skonfigurowania indywidualnych urządzeń. Nieautoryzowane, źle skonfigurowane lub źle wpięte urządzenia zakłócają pracę całego systemu. Każdy student, który chce korzystać z własnego routera powinien zgłosić się do pracowników Centrum IT w celu skonfigurowania urządzenia. Od trzech tygodni pracownicy Centrum IT są dostępni nawet na miejscu (w akademiku) przyjmują takie zgłoszenia i dokonują autoryzacji.

4.Studenci zgłaszają bieżące usterki pracownikom administracji akademika (można je wpisać do rejestru znajdującego się w portierni lub zgłosić mailowo). Drobne usterki naprawiane są w trybie pilnym przez pracownika technicznego akademika. Większe usterki obejmuje jeszcze gwarancja generalnego wykonawcy inwestycji.

5.Sprzęt AGD dostarczony do akademika w roku 2014 objęty jest jeszcze gwarancją. Zepsute urządzenia przekazywane są dostawcy w celu naprawy lub wymiany. Naprawy drobnego sprzętu AGD dokonywane są także na miejscu przez pracownika technicznego akademika.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki