Aktorzy łódzkich scen w "Spisie" Jacka Sieradzkiego

Dariusz Pawłowski
Dariusz Pawłowski
Zaktualizowano 
Przemysław Chojęta - "Ferragosto" Teatr Powszechny
Aktorzy związani z łódzkimi scenami znaleźli się w cenionym, dorocznym, już 27. „Subiektywnym spisie aktorów teatralnych” krytyka Jacka Sieradzkiego.

Przemysław Chojęta, który w łódzkim Teatrze Powszechnym zagrał Gustawa Herlinga-Grudzińskiego w spektaklu „Ferragosto” został umieszczony w kategorii „Na fali”. "Jeśli wciąż jest prawdą, że aktorstwo to zawód wędrowny – a jest, czasem z wyboru, czasem z konieczności – to jego można uznać za wyjątkową owej prawdy personifikację. (...) PKP na nim świetnie zarobiło (albo stacje paliw), choć z drugiej strony czy gdziekolwiek na etacie dostałby w jednym sezonie tyle efektownych zadań?" - pisze o nim Jacek Sieradzki.

Określenie „Mistrzostwo” przypadło Annie Januszewskiej za występ w przedstawieniu „Wracaj” - koprodukcji „Powszechnego” z Teatrem Współczesnym w Szczecinie. "Zżeńszczony Bobby, oderwany od wszelkiej realności, rozkołysany, zatopiony w jakimś sobie tylko zrozumiałym rytmie, jest figurą sceniczną, której się nie zapomina" - napisał o roli aktorki autor "Spisu".

Mariusz Ostrowski z Teatru im. S. Jaracza został wyróżniony mianem „Zwycięstwo” za rolę Zdzisława Najmrodzkiego w spektaklu „Najmrodzki, czyli dawno temu w Gliwicach”, ale... w Teatrze Miejskim w Gliwicach. "Odbierając nagrodę aktorską Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, przemawiał do widowni w Instytucie Teatralnym głosem, melodią, akcentem, lekko szemranym wdziękiem… Zdzisława Najmrodzkiego. Pięknie wszedł mu w krew jego bohater (...) Postać do kochania i lekkiego uśmiechu jednocześnie: marzenie każdego człowieka sceny. A czemu w macierzystym łódzkim Teatrze im. Jaracza tak nieczęsto trafia do obsad?" - zauważył Jacek Sieradzki.

Paulina Walendziak z Teatru im. S. Jaracza zaś znalazła się w gronie „Nadziei”. "Ma w sobie coś, co od razu przyciąga uwagę i zapewnia jej zainteresowanie reżyserów, później widowni: niepokojącą dziecinno-dorosłość, jakieś – celowo użyte – niedopasowanie głosu do sylwetki, jednych gestów do drugich. Z czym musi uważać, bo, zwłaszcza gdy scenariusz jest przedobrzony, żonglowanie niedopasowaniami staje się tylko efektem zewnętrznym: na granicy takiego niebezpieczeństwa stoi w „Otchłani” efekciarskim pod granicę kiczu tekstem Yennifer Haley w reżyserii Mariusza Grzegorzka. Choć oczywiście widzowie za tę właśnie rolę będą ją nosić na rękach, nie za dużo bardziej stonowaną, a też zastanawiającą w każdej scenie Irinę z „Trzech sióstr” w tymże łódzkim Teatrze im Jaracza" - wyjaśnia krytyk.

polecane: TELEMAGAZYN reality show królują

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3