Budowa autostrady A1 Stryków - Tuszyn została podzielona na trzy zadania:
ZADANIE I – Odcinek od węzła Łódź – Północ (A-1/A-2) do węzła Brzeziny (A-1/DK 72) o długości 14,1 km wybuduje konsorcjum firm Strabag (lider)– Budimex. Wartość kontraktu, to 339.623.175,69 zł.
ZADANIE II – Odcinek od węzła Brzeziny (A-1/DK 72) do węzła Romanów (A-1/DW714) o długości 11 kilometrów należy do firmy Mota-Engil. W tym przypadku wartość kontraktu wynosi 360.747.073,93 zł.
ZADANIE III – Odcinek od węzła Romanów (A-1/DW714) do węzła Tuszyn (A-1/DK91) o długości całkowitej ok. 16 km (Uwaga! W tym przypadku należy „odliczyć” odcinek 2,7 km, który wybudowany został w ramach kontraktu na węzeł Łódź – Południe.
Do wybudowania pozostanie fragment o długości 13,3 km, a wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex (lider) i Strabag za kwotę 327.041.625 zł. Nowa trasa będzie miała nawierzchnię betonową, której trwałość ocenia się na 30-40 lat. Wykonawcy mają 22 miesiące za zakończenie prac. To oznacza, że w trzecim kwartale 2016 roku powinniśmy wreszcie pojechać tym fragmentem autostrady.
- Odcinek autostrady A-1 północ – południe ma strategiczne znaczenie zarówno w kontekście transportu krajowego, międzynarodowego, jak i lokalnego. Będzie stanowił wschodnią autostradową obwodnicę Łodzi i pozwoli w przyszłości wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta. Oszczędność czasu jaką to przyniesie ocenia się na 1,5 – 2,5 godziny w zależności od pory dnia i rodzaju pojazdu - informuje Maciej Zalewski, specjalista ds. Komunikacji Społecznej z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?