Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autostrada A2 ma być bezpieczna

Tomasz Imiński
Autostrada A2 na odcinku z Łodzi do Warszawy ma być przejezdna w maju 2012 roku
Autostrada A2 na odcinku z Łodzi do Warszawy ma być przejezdna w maju 2012 roku Tomasz Imiński
Lekarze ze skierniewickiego szpitala obawiają się, że karetki pogotowia ratunkowego będą miały utrudniony wjazd na autostradę A2. Powód? Na terenie powiatu skierniewickiego nie jest przewidziany ani jeden węzeł łączący drogi krajowe z autostradą. Najbliższe znajdują się na terenie powiatów żyrardowskiego i łowickiego. Jak będzie wyglądał system zabezpieczeń na A2?

- Budowa nowej autostrady powoli zbliża się do końca. Zbliża się też Euro 2012, a my nadal nie wiemy, na czym stoimy. Nikt z nami nie rozmawia na temat zabezpieczenia A2. Nie widzieliśmy też żadnych planów czy też map dotyczących zabezpieczenia drogi - mówi Krzysztof Niedźwiedzki, szef skierniewickiego pogotowia ratunkowego. - Warto by wcześniej poznać wszystkie szczegóły, a nie czekać ze wszystkim do ostatniej chwili.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że autostrada A2 będzie posiadała cały system dróg, które ułatwią pracę służbom ratunkowym. - Wjazdy awaryjne dla karetek pogotowia, straży pożarnej i policji będą zlokalizowane mniej więcej co dwa kilometry - mówi Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA w Łodzi. - Lekarze ze skierniewickiego szpitala nie będą mieli problemów z wjazdem na A2. Dodatkowo co 3,5 kilometra, na barierach odgradzających dwie jezdnie autostrady, będą zlokalizowane tak zwane przejazdy awaryjne.

Jak się dowiedzieliśmy, po zakończeniu budowy autostrady wszystkie służby ratunkowe otrzymają klucze do bram wjazdów awaryjnych, zaś działaniami karetek pogotowia, policji i straży pożarnej na A2 ma kierować centrum zarządzania autostradą, zlokalizowane w Strykowie.

Przypomnijmy, iż budowę przyszłego odcinka autostrady A2 ze Strykowa do Konotopy (Warszawy) podzielono na pięć mniejszych odcinków.

Przetargi na budowę dwóch z nich wygrało konsorcjum firm pod przewodnictwem China Overseas Engineering Group, z którą jednak zerwano umowę (odcinki te zbudują dwa konsorcja Eurovia i Warbud oraz Boegl&Krysl i DSS - przyp. red.). Trzy kolejne odcinki budują: Mostostal Warszawa, Strabag i Budimex Dromex. Koszt całej inwestycji wyniesie ponad 3 mld złotych.

- Prace na łódzkim odcinku A2 budowanym przez Mostostal, idą zgodnie z planem. Opóźnienia są na dawnym "chińskim" odcinku, ale firmy obecnie tam pracujące robią co mogą, by zdążyć na czas - stwierdził Maciej Zalewski.

Docelowo autostrada A2 ma połączyć wschodnią i zachodnią granicę Polski, od przejścia granicznego z Niemcami w Świecku do polsko-białoruskiego przejścia Kukuryki - Kozłowicze. Obecnie trasa ma ponad 250 km długości i łączy Łódź z Nowym Tomyślem (województwo wielkopolskie).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki