Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie konkurencja dla PKP Intercity? Resort infrastruktury zdradza plany. Przewozy dalekobieżne czeka rewolucja

OPRAC.:
Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
05.01.2024 legnica remont dworzec pkp hala peronowa peron gazeta wroclawskagazeta wroclawska piotr krzyzanowski/polska press grupa
05.01.2024 legnica remont dworzec pkp hala peronowa peron gazeta wroclawskagazeta wroclawska piotr krzyzanowski/polska press grupa Gazeta Wroclawska Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa
Wiceminister odpowiedzialny za kolej mówi o planach na uzdrowienie konkurencji w przewozach dalekobieżnych. Czy PKP Intercity doczeka się konkurencji? Co to oznacza dla przeciętnego pasażera? Ministerstwo infrastruktury zapowiada niemałą rewolucję.

Spis treści

PKP Intercity potrzebuje konkurencji

Według przepisów Unii Europejskiej do 2030 roku koleje dalekobieżne w całej Europie staną się rynkami otwartymi.

Konkurencja w przewozach dalekobieżnych powinna się pojawić szybko. Nie powinniśmy blokować przewoźników, którzy chcą w Polsce jeździć. W mojej ocenie powinniśmy umożliwić dostęp do przewozów dalekobieżnych operatorom komercyjnym już teraz. Uważam, iż dobrze zarządzane PKP Intercity będzie potrafiło konkurować z zagranicznymi przewoźnikami - powiedział Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury w rozmowie z Rzeczpospolitą.

Jego zdaniem PKP Intercity „powinna też szukać poprawy efektywności przez uruchamianie większej liczby pociągów w systemie komercyjnym”.

Zobacz także: Najważniejsze koncerty 2024. Jakie będą ceny biletów? Sprawdzamy, ile trzeba wydać na koncert największych gwiazd

Nowy projekt kolejowy w PKP Intecity

Piotr Malepszak przypomniał, że został przyjęty nowy Krajowy Program Kolejowy wart 80 mld zł, choć jego zdaniem „bardzo dużą część tych pieniędzy stanowią projekty przechodzące jeszcze z poprzedniej perspektywy”.

W PKP Intercity wykonano dobrą pracę w zwiększeniu liczby pasażerów głównie dzięki nowym systemom sprzedaży i atrakcyjnym cenom biletów. Stawiam na więcej pracy u podstaw, lepsze wykorzystanie zasobów taborowych i zwiększenie liczby pociągów - dodaje wiceszef resortu infrastruktury.

Konieczne jest zwiększenie przychodów, ale ważne jest także rozwiązanie problemu dostępności biletów w szczytowych letnich miesiącach.

Przeczytaj również: Jakie zarobki pozwolą otrzymać wakacje kredytowe 2024? Jak obliczyć swój dochód?

Mamy do rozwiązania problem dostępności taboru, bo ponad 40 proc. jej wagonów nie pracuje i nie zarabia – zaznacza Malepszak.

Wiceminister infrastruktury wspomniał także w projekcie CPK zapisane zostały ogromne środki właśnie na kolej i chociaż cały projekt czeka jeszcze weryfikacja, to 155 mld zł z pewnością pomogłoby w rozwoju całej infrastruktury kolejowej w Polsce.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Będzie konkurencja dla PKP Intercity? Resort infrastruktury zdradza plany. Przewozy dalekobieżne czeka rewolucja - Strefa Biznesu

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki