Bilet turystyczny w Łodzi ma zachęcić turystów do korzystania z komunikacji miejskiej

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
W Łodzi może zostać wprowadzony bilet turystyczny. Ma być dostępny dla gości hotelowych i kosztować 10 zł za trzy dni korzystania z komunikacji miejskiej. Decyzję o nowym bilecie podejmą radni pod koniec sierpnia.

Wprowadzenie biletu turystycznego zaproponował Tomasz Kacprzak, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi. Przygotował projekt uchwały wprowadzający takie rozwiązanie. Z racji, że jest to zmiana taryfy biletowej, projekt uchwały muszą zaopiniować związki zawodowe MPK Łódź. Mają na to miesiąc. Dlatego głosowanie radnych w sprawie przyjęcia biletu turystycznego odbędzie się pod koniec sierpnia. Jeśli Rada Miejska zaakceptuje to rozwiązanie, to turyści odwiedzający Łódź będą mogli we wrześniu płacić znacznie mniej za komunikację miejską.

Dzisiaj mecz Niemcy - Szwecja

Tomasz Kacprzak przywiózł pomysł biletu turystycznego ze Stuttgartu, partnerskiego miasta Łodzi.

- Mamy coraz więcej hoteli i coraz więcej gości. Chcemy też promować naszą komunikację i zachęcać do skorzystania z autobusu lub tramwaju, zamiast samochodu - przekonuje Tomasz Kacprzak.

Zdaniem przewodniczącego rady nowy bilet to większe wpływy do budżetu miasta. Kto przyjedzie autem zostawi je na hotelowym parkingu i skorzysta z komunikacji publicznej.

Radny Jan Mędrzak, który pracuje w MPK, pochwalił pomysł, ale ma wątpliwości dotyczące ceny biletu turystycznego. Zwrócił uwagę, że w Stuttgarcie kosztuje on 13,50 euro. Radny chciał zobaczyć wyliczenia, że 10 zł to dobra cena. Nie chodzi o zysk dla miasta, bo chodzi o ukłon w stronę turystów, ale żeby nie narazić budżetu na koszty.

Tomasz Kacprzak twierdzi, że cena nawiązuje do biletu weekendowego, który też kosztuje 10 zł. Turyści przyjeżdżający do Łodzi spędzają w niej średnio 1,6 doby. Dla przewodniczącego rady jest to dobra kalkulacja. Zachęta do korzystania z MPK powinna zwiększyć dochody z biletów.

Zobacz też: Nowe tramwaje Pesy dla Łodzi. Rozpoczęła się dostawa bydgoskich tramwajów Pesa

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

.
a mieszkaniec tego nie robi???
t
trio
To nie kpina, to marksizm. Rządzą miastem marksiści i kryminaliści. Jedni i drudzy potrafią tylko kraść.
t
true
Powinieneś wykładać na uczelni. Marnujesz się z taką erudycją i błyskotliwością umysłu i języka.
A
Annn
A może zachęcić do kupowania migawek poprzez obniżenie cen i to znaczne obniżenie dla wszystkich wtedy nie będzie gapowiczów a wpływy do budżetu miasta będą stałe
P
Pinokio nie kłamie!
a kiedy nowa siedziba PINOKIA!!!
S
Sssss
Czesc,przylatuje do Lodzi niedlugo z trojka dzieci w wieku szkolnym i zona.Wynajmuje samochod na czas pobytu bo bardziej sie to oplaca niz jazda MPK.Dzieki
X
X
za ten syf w komunikacji miejskiej,za tragiczne opóźnienia... ważne żeby turysta miał dobrze... kolejny przykład dbałości o mieszkańców Łodzi ze strony "władz" tego burdelu,któremu nawet kółka już odpadły...
k
kos
Drodzy łodzianie, głosujcie dalej na Kacprzaków, Zdanowskie i Trelów. Za wasze pieniądze fundować będą turystom darmowe przejazdy.
Transport do pracy zakupionymi busami, zorganizowany przez Urzędy Pracy - to najnowszy pomysł tych złodziei. Przecież to jest ściema komunistów - eseldowców, którzy inaczej nie potrafią jak tylko kraść. Rozkradać majątek publiczny - to mają we krwi. W czym rzecz? Ano w tym, że większość urzędów pracy jest w łapach tych szmaciarzy, którzy wymyślili sobie sposób na logistykę - transport eseldowców do wsi i miasteczek na czas kampanii wyborczych - do samorządów i do parlamentu. Taka jest prawda. Powiem więcej. Komuch rządzą ce w urzędach pracy chcą zagonić do roboty urzędników urzędów pracy, którzy wg czerwonych powinni zasuwać tymi busami po kraju i robić za niewolników tych w dupę kopanych marksistów, którzy niczego innego nie potrafią jak tylko kraść publiczny majątek.
G
Gość
A kiedy miasto zrobi cos dla tych, którzy płacą w Łodzi podatki. Obrzydliwe pomysły Radnych przed wyborami. Moze niech turyści dodadzą glos na Kasprzaka dozywotniego przewodniczącego Rady Miejskiej.
m
mietek
Głównie po to, żeby pojeździć tanim tramwajem...
Ale ta (potencjalnie) brzemienna w skutkach decyzja może spowodować, że na Lublinek ruszą samoloty, zaludnią się dworce i ogólnie miasto będzie miało kasę z turystów.
Co najwyżej tubylcy będą się zastanawiać, czy nie bardziej opłaca się wyprowadzić za miasto i przyjeżdżać jako turysta...
g
gg
obcy będą jeździć za półdarmo a mieszkańcy będą na to płacić. Brawo dla Rady Miasta
z
zzzzzzzzzzzzzzz
Przypominam, że prezydent miasta i radni są wybierani przez MIESZKAŃCÓW.
Dlatego powinniście państwo (prezydent, rada i ZDiT) zaprojektować taryfę biletową korzystną dla mieszkańców.
Należy zlikwidować bilet jednodniowy, a przywrócić 24 godzinny tak jak jest to w większości miast Polski.
Ponadto nie ma biletu na jeden przejazd jest tylko 60 minutowy. Na długich trasach (np. 43B, 96) trzeba kasować dwa bilety,bo nie dojedzie się na jednym. Bilet 60 minutowy w przypadku braku przesiadki powinien być ważny do końca trasy, a w przypadku przesiadki ważny byłby 60 minut (taki bilet 2w1). Ponadto wprowadzić możliwość zapłaty za przejechane przystanki jak obecnie w 10AB.
W
Wiesław
Może niech poprawią jakość transportu spóźnienia albo brak pojazdu o określonej godzinie to norma. Czy zakaz palenia w kabinie i na przystanku dotyczy kierowców MPK? Ograniczenia prędkości i wjazd do zatoczki na przystanku też nie dotyczy?
T
Tt
Ukłony to powinni robić w stosunku do mieszkańców. Ale oni robią w innym kierunku wypinając się na Łodzian.
P
Pero pero
bilans musi wyjść na zero.
Dodaj ogłoszenie