Budowa Trasy W-Z: Maszyny zaparkują pod biurami i sklepami [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Brak większych korków na alejach Piłsudskiego i Mickiewicza oraz mniejsze spóźnienia autobusów - to bilans trzeciego dnia modernizacji Trasy W-Z w stolicy regionu. Łodzianie zdążyli już do niej przywyknąć i nie skarżą się na większe utrudnienia. Obawiają się jednak tych, które rozpoczną się w listopadzie. Jednym z nich jest park maszyn, który ma być urządzony koło Urzędu Marszałkowskiego, co znacznie utrudni funkcjonowanie m.in. sklepów, biur podróży, centrum fitness.

O tym, że handlowcy o lokalizacji parku maszyn dowiedzieli się przypadkiem i nikt z nimi jej nie konsultował, pisaliśmy 18 września. W czwartek za przedsiębiorcami wstawili się radni z klubu "Łódź 2020", którzy zaapelowali do prezydent Hanny Zdanowskiej o zmianę lokalizacji parkingu dla ciężkiego sprzętu.

- W pobliżu jest 57 firm, łącznie z biurowcem u zbiegu Sienkiewicza i Piłsudskiego - podkreśla Jerzy Stejskał z biura podróży TUI. - Maszyny będą stały naprzeciwko wejścia do naszego hotelu - dodaje Agnieszka Graczyk, dyrektor sprzedaży i marketingu sieci Boutique Hotel's.

Przedsiębiorcy, ze Spółdzielczymi Domami Handlowymi "Central" na czele, zaproponowali Zarządowi Dróg i Transportu dwie inne lokalizacje: plac Zwycięstwa i parking przed Wólczańską. - Drogowcy mogliby też wykorzystać wyłączone z ruchu torowisko i jeden pas jezdni - dodaje Stejskał.

Z kolei radny Łukasz Magin proponuje stworzenie parku maszyn na parkingu pod dawną siedzibą Infosysu. - Liczymy, że prezydent zmieni lokalizację parkingu, bo to ona jest gospodarzem miasta a nie prezes firmy Mosty-Łódź, która jest wykonawcą robót - mówi radny.

Według ZDiT parking przed Urzędem Marszałkowskim jest najlepszym miejscem na park maszyn, bo ciężki sprzęt nie będzie powodował dużych utrudnień w ruchu. Poza tym na parkingu pozostanie 20 wolnych miejsc dla urzędników i 30 dla innych osób.

Z dotarciem w okolice Urzędu Marszałkowskiego nie powinni mieć problemu rowerzyści i piesi. W czwartek wiceprezydent Radosław Stępień zapewnił, że podczas drugiego etapu modernizacji Trasy W-Z (od 4 listopada) zostanie zachowany przejazd rowerowy na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego oraz obecne przejścia dla pieszych.

Dodatkowe zebry powstaną przy Piotrkowskiej i Sienkiewicza, gdzie zlikwidowane zostaną podziemne przejścia. Na pewno ułatwią one drogę do przystanków komunikacji zastępczej. W środę kursowała ona znacznie lepiej niż we wtorek. Opóźnienia były w stronę Retkini, jednak dotyczyły tylko pięciu kursów autobusowych.

- Obserwujemy zmniejszenie liczby samochodów osobowych, jeżdżących Trasą W-Z. Również liczba pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej jest nieco mniejsza - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
apel
pomóżmy przedsiębiorcom w przygotowaniu pozwów
a
apel
pomóżmy przedsiębiorcom w przygotowaniu pozwów
z
zzzz
"ANALIZA ŚRODOWISKOWA", bo jest jeden z bardzo ważnych dokumentów?
k
koefat
"ANALIZY ŚRODOWISKOWEJ' i jakie są tam przyjęte ustalenia oraz dopuszczenia do realizacji tej inwestycji?
x
xx
przestancie się promować przed wyborami dla własnych stołków ! Żalosne całe Łódź 2020 ma w plecy za tą kampanie co robi odkąd kwiatek został w nik...u :) macie tam robote jak cos. Rozliczymy was przy urnach:) Łodzianie przestali byc glupi i wola inwestycje niz wasze pseudo martwienie sie o nas.zegnam
s
sklave
Brak większych korków(problemów)....
Mniejsze spóźnienia....
Prawie zrobione.....
Zrobię to za chwilę.....a chwila może trwać i trwać..
Wszystko jest dobrze są tylko małe niedociągnięcia....
........
A w Łodzi za panowania Radosnego Człowieka "prawie gotowe" i "miał"zrobić króluje.
Wiceprezydent Stępień powinien zostać w trybie natychmiastowym zdymisjonowany.
Zadania jakie mu zostały powierzone przerastają go o całą głowę.
Nie dość że nie panuje na remontami, modernizacją ulic
to jeszcze wprowadza w błąd prezydent Zdanowską.
Doprowadził do paraliżu komunikacyjnego miasta.
więcej:
Foto:
Obecne władze miasta z archiwów ...
Zajechali nominowani przed dwór
Czaruś potrafi być czarujący
sklave.manifo.com/foto-szopka-2
s
sklave
Brak większych korków(problemów)....
Mniejsze spóźnienia....
Prawie zrobione.....
Zrobię to za chwilę.....a chwila może trwać i trwać..
Wszystko jest dobrze są tylko małe niedociągnięcia....
........
A w Łodzi za panowania Radosnego Człowieka "prawie gotowe" i "miał"zrobić króluje.
Wiceprezydent Stępień powinien zostać w trybie natychmiastowym zdymisjonowany.
Zadania jakie mu zostały powierzone przerastają go o całą głowę.
Nie dość że nie panuje na remontami, modernizacją ulic
to jeszcze wprowadza w błąd prezydent Zdanowską.
Doprowadził do paraliżu komunikacyjnego miasta.
więcej:
Foto:
Obecne władze miasta z archiwów ...
Zajechali nominowani przed dwór
Czaruś potrafi być czarujący
sklave.manifo.com/foto-szopka-2
j
jan wieczorkowski
Trzeba być wyjątkowej wielkości gnidą, by usuwać komentarz innych, jak ktoś to robi to chyba nie rozumie ideii internetu.
L
Lefa
A właśnie zimą tych rowerzystów będzie najwięcej...
g
greener
Coś Ci kolego nie wyszła dedukcja, skoro rzekł, że liczba pasażerów w komunikacji miejskiej jest mniejsza to skąd pomysł, że ludzie jadą jak śledzie tramwajami ? Tak by było, gdyby ta liczba wzrosła, nie zmalała.
s
s
A kiedy skończą Roosevelta?
Już parę miesięcy ulica rozkopana i końca nie widać.
A tam są przecież ważne placówki.
o
olek
Liczą się rowery... To może Piotrkowską i "wąwóz" zamienić w DDR-y ?
Proponuję także, by przy remoncie odcinka Piotrkowskiej przy UMŁ, zostawić temu panu i kolegom urzędnikom tylko chodnik i drogę dla rowerów na tyłach urzędu (o froncie nie wspomnę).
c
cfk
Wykurzą co pomniejszych właścicieli, handlowców i jak w warszawie bufetowa przekazała podziemia swoim najemcą tak i Łodzi ścisłe centrum ma trafić do właściwych swoich rąk i zrobi to ZDiT.

A odpowiedź Stępnia togo bolszewika roweroewgo jest uwłaczająca: Ludzi się skarżą, że 2 lata mają mieć zamiast klientów brud i ciężki górniczy sprzęt przed swoimi witrynami a ten palant odpala: rowerzyści i piesi dotrą do urzędu :): k..wa co z taką wypowiedzią zrobić :? Kogo dopuściliśmy do władz??
..
Łodzianie zaczynają omijać centrum, tak jak Piotrkowską. Po remontach i przebudowach będzie "nowocześnie", ale bez życia, bo ludzie się odzwyczają od bywania tutaj. No ale jak ma się ich w d*pie...
a
ap
podobno jest lepiej bo: - Obserwujemy zmniejszenie liczby samochodów osobowych, jeżdżących Trasą W-Z. Również liczba pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej jest nieco mniejsza - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - i co? czy ci ludzie zniknęli z Łodzi? a może stoją w korkach w innych częściach miasta lub jadą jak śledzie tramwajami czy autobusami?
Dodaj ogłoszenie