Istniejący odcinek ekspresowej czternastki (S14) ma swój początek na węźle Róża, gdzie łączy się z drogą ekspresową S8 (Wrocław - Warszawa) i dalej biegnie w kierunku północnym. Na tym odcinku są węzły Dobroń i Pabianice Północ. Za tym drugim S14 odbija w kierunku Łodzi (Ikei). Po wybudowaniu zachodniej obwodnicy Łodzi od okolic Pabianic można też będzie pojechać na północ. W ten sposób ekspresowa ósemka (S8) na południu połączy się z autostradą A2 na północy.
Na grudniowej (2019) konferencji prasowej przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi mówili, że jest szansa na to, by pierwszy odcinek budowanej S14 był gotowy za dwa lata. Można byłoby wtedy przejechać od węzła Łódź Lublinek do ulicy Szczecińskiej w rejonie Niesięcina.
Odcinek ten buduje firma Budimex. W październiku 2018 roku podpisano umowę z wykonawcą, którym jest konsorcjum Budimex (lider) i Strabag. Wartość kontraktu to 561,8 mln zł.
Na tej części inwestycji mają powstać trzy węzły - pierwszy w miejscu, gdzie budowana droga połączy się z już istniejącym odcinkiem S14 (wspomniane okolice węzła Pabianice Północ), drugi na przecięciu z ulicą Maratońską w Łodzi i trzeci w pobliżu Konstantynowa Łódzkiego, z którego będzie można zjechać na ulicę Szczecińską.
Drugi fragment drogi od Teofilowa do miejscowości Słowik wybuduje chińska firma Stecol Corporation za 724,1 mln zł. Umowę podpisano w sierpniu 2019 roku.
Po wybudowaniu drogi S14 Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z pełnym pierścieniem dróg szybkiego ruchu wokół siebie.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?