Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chcą zlikwidować przejście podziemne w centrum Łodzi

Matylda Witkowska
Przejście podziemne przy Centralu jest wątpliwą wizytówką Łodzi
Przejście podziemne przy Centralu jest wątpliwą wizytówką Łodzi Artur Kostkowski
Łódzkie przejście podziemne przy Centralu straszy i utrudnia życie. W Internecie pojawił się pomysł jego likwidacji, który szybko zyskał poparcie m. in. architektów i osób niepełnosprawnych.

Przejście pod Centralem to zmora osób niepełnosprawnych, śpieszących się na tramwaj i nocnych przechodniów. Teoretycznie pod ziemię powinni schodzić nawet ci, którzy przechodzą na drugą stronę Piotrkowskiej wzdłuż ścieżki rowerowej. Bo przejścia dla pieszych tam nie ma.

- Chciałbym wywołać publiczną dyskusję na temat tego przejścia. Zbliża się remont ulicy Piotrkowskiej, jest okazja, by o tym porozmawiać - przyznaje Michał, twórca profilu "Piłsudskiego/Piotrkowska - wyjście z podziemia". - Ludzie mogliby chodzić górą, a w środku mogłoby powstać coś fajnego, np. wypożyczalnia rowerów.

Internetową inicjatywę popiera dr Mariusz Sokołowicz z Zespołu Obsługi Piotrkowskiej łódzkiego magistratu. - Na świecie od przejść podziemnych się odchodzi. Są brudne i obskurne i ludzie nie chcą nimi chodzić. Pod ziemię można skierować ruch samochodowy - mówi.

Także urbaniści nagrodzeni i wyróżnieni w konkursie Wielkomiejska Piotrkowska zgodnie zaproponowali likwidację przejścia, wpuszczenie ruch samochodowego pod ziemię albo instalację świateł.

O tym, że przejście podziemne nie sensu, nie trzeba przekonywać Zbigniewa Bińczyka, łódzkiego architekta, który zdobył I miejsce w konkursie. Zaproponował on wpuszczenie al. Mickiewicza pod ziemię wraz z tramwajem. - Pomysł budowania w tym miejscu kolejnego przejścia dla pieszych ze światłami nie jest dobry. W godzinach szczytu samochody i tak stoją w korku od dworca Łódź Kaliska do skrzyżowania marszałków - tłumaczy architekt.

Co na to łódzcy urzędnicy? - W połowie przyszłego roku rozpisany będzie przetarg na projekt tramwaju. Wymienione zostaną tory, przebudowane torowisko i skrzyżowania. Także przejście podziemne będzie dostosowane dla osób niepełnosprawnych - mówi Aleksandra Kaczorowska z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu.

Projekt zakłada też budowę jednego lub dwóch tuneli dla samochodów między ulicami Kilińskiego i Wydawniczą.

- Tunele mają być tak zaprojektowane, by w przyszłości można je było wydłużać na kolejne odcinki Piłsudskiego - mówi Kaczorowska.

Szybciej może pojawić się zebra i sygnalizacja dla pieszych na Piotrkowskiej i Sienkiewicza przy ścieżce rowerowej - być może już w przyszłym roku.

Na naszej stronie internetowej DziennikŁódzki.pl uruchomiliśmy sondę dotycząca przejścia przy Centralu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki