Dieta i odchudzanie. Co jeść, a z czego lepiej zrezygnować? Poznaj trzy żywnościowe mity

Patrycja Wacławska (opr.)Zaktualizowano 
Kolacja jest jak najbardziej wskazana, ważne by zadbać o bilans kaloryczny i jego umiejętne rozłożenie w ciągu doby 123RF
Żyjemy w czasach, w których dietetyczne mody pojawiają się, jak grzyby po deszczu, a sklepowe półki aż uginają się od spożywczych nowinek. W gąszczu tych pokus i w pogoni za upragnioną sylwetką lub po prostu dobrym samopoczuciem, jesteśmy w stanie zrobić naprawdę wiele. Jak nie dać się nabić w przysłowiową butelkę i nie zatracić zdrowego rozsądku? Poznajcie trzy żywnościowe mity, w które wierzy niejeden z nas.

Mit pierwszy: nie jedz wieczorami, a szczupłą sylwetkę masz jak w banku

Jeśli do tej pory żyłaś w przekonaniu, że jedzenie po godzinie 20 to największy żywnościowy grzech przeciwko wymarzonej figurze, jesteś w błędzie. Kolacja jest jak najbardziej wskazana, ważne by zadbać o bilans kaloryczny i jego umiejętne rozłożenie w ciągu doby.

Wieczorny posiłek na pewno nam nie zaszkodzi. Uwaga, jeśli trenujemy o późniejszej porze, wręcz nie możemy o nim zapomnieć. Wybierajmy jednak produkty lekkostrawne, które dodatkowo nie obciążą organizmu na noc. Dobrym rozwiązaniem będzie chudy twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem czy ogórkiem. Osobom aktywnym polecamy natomiast jogurt o wysokiej zawartości białka z dodatkiem na przykład suszonych warzyw.

Mit drugi: szukasz wartościowego produktu – odstaw mięso

Ile ta teoria ma wspólnego z prawdą? W rzeczywistości bardzo niewiele, gdyż zdrowa i racjonalna dieta uwzględnia wszystkie niezbędne składniki pokarmowe, potrzebne do prawidłowego rozwoju organizmu i zaspokojenia potrzeb żywnościowych. Jak podkreśla Monika Berger, ekspert z firmy Berger, kluczem jest wsłuchanie się w potrzeby własnego ciała i zachowanie proporcji.

Prawdopodobnie jesz za dużo. Czy wiesz, które z tych produktów najbardziej cię utuczą? [QUIZ]

Mięso jest łatwo dostępnym źródłem pełnowartościowego białka, które z kolei stanowi fundament budulcowy naszego organizmu. Dlatego też dietetycy zalecają, by było ono elementem zbilansowanej diety. Dbając o sylwetkę wybierajmy po prostu to o niskiej zawartości tłuszczu. Pamiętajmy też, że optymalna dieta musi być ustalana indywidualnie – inne potrzeby żywnościowe ma młody człowiek, inne senior, a jeszcze inne osoby aktywne fizycznie – dodaje ekspert.

ZOBACZ DIETETYCZNĄ WAGĘ KUCHENNĄ Sprawdź kalorie, zawartość soli, białka, cholesterolu, weglowodanów i tłuszczu w 999 produktach używanych do gotowania >>

Mit trzeci: ziemniaki i makaron tuczą

W spożywaniu wszystkich produktów powinniśmy zachować umiar. Ziemniaki czy makaron same w sobie nie zrobią nam krzywdy, jeśli tylko nie będziemy ich jeść codziennie, a do tego zadbamy o ich umiejętne wkomponowanie w menu. Produkty te, jako źródło potrzebnych węglowodanów i energii, powinny być ujęte przy tworzeniu zbilansowanej diety. Z pewnością nie pomoże jednak, gdy ziemniaki zestawimy ze skwarkami, a makaron polejemy tłustym sosem. Miejmy się na baczności ze zwodniczymi dodatkami, bo często to one są źródłem naszych problemów z osiągnięciem wymarzonej figury.

10 zdrowych przekąsek do 100 kcal – są idealne na diecie odc...

Wideo

Materiał oryginalny: Dieta i odchudzanie. Co jeść, a z czego lepiej zrezygnować? Poznaj trzy żywnościowe mity - Dziennik Łódzki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

M
MariolaK

U mnie super efekt jeżeli chodzi o odchudznaie dało zastosowanie Foreverslim. W 3 miesiące schudłam więcej jak przez ostatnie dwa lata i nie ma efektu jo-jo

zgłoś
A
Alina

Moim zdaniem nie ma lepszego środka wspomagającego odchudzanie jak IQmango. Mi te tabletki pomogły w pozbyciu się 11 kilogramów nadwagi

zgłoś
R
Renata

Ja podczas odchudzania zdecydowałam się na zastosowanie Slimunox i było to jak się okazało bardzo dobrym posunięciem, bo w końcu udało mi sie pozbyć nadwagi i to w całości

zgłoś
S
Stenia
Osobiscie polecam tabletki Foreverslim. Dla mnie idealny srodkiem na zrzucenie niepotrzebnych kilogramow. Schudlam 5 kilogramow w 3 tygodnie. Tak jeszcze z drugie 5 kg i bede w pelni usatysfakcjonowana. I to wcale nie jest zadna sciema.. widze po sobie
zgłoś
W
Weronika

Ja na początku nawet nie myślałam że tabletki będą mi w stanie pomóc schudnąc.Ale Slimunox to takie tabletki które bez problemu radzą sobie ze sporą nadwagą.Trochę pomogłam tym tabletka zmieniając dietę i ruszając tyłek z przed telewizora.W sumie na razie schudłam pare kilogramów ale juz czuje się zupełnie inną osobą.

zgłoś
M
Mania

Na mnie Slimunox działał praktycznie od samego początku .Z jego pomocą schudłam bardzo dużo. Czułam się bardzo dobrze nawet miałam więcej energii.W mojej ocenie jeden z lepszych specyfików dostępnych bez recepty.

zgłoś
A
Aga

W tym momencie najbardziej popularne są rozwiązania z zielonym jęczmieniem, Sporo o nich znajdzie na blogu zbijamywage pl ::)

zgłoś
L
Lilianna
Metod na odchudzanie jest tyle ile ludzi którzy sie odchudzają.Dla mnie skuteczna metoda było zastosowanie diety ale nie jakiejś bardzo restrykcyjnej i do tego dodatkowo tabletki Slimunox.Nawet się nie obejrzałam jak straciłam 14 kg.Mi się udało to innym na pewno tez się uda.
zgłoś
A
Angelika

Dla mnie połączenie diety Foreverslimu i obrobiny ruchy przyniosło efekt w postaci 10 kg mniej ,więc chyba wart go brać.

zgłoś
s
sara

a nie lepiej po prostu podejść do tego z rozsądkiem? nie chodzi tylko o to by schudnąć, ale by utrzymać potem tę wagę, to musi być długofalowa zmiana. ruch, zbilansowana dieta + podkręcenie metabolizmu, to klucz do fajnej sylwetki kochane. U mnie latka lecą, więc teraz po wakacjach metabolizm podkręcam Citroseptem Slim, ma fajną formę, bo nie łykam żadnych prochów, tylko przyjmuję kropelki rozcieńczone w wodzie i co najważniejsze MA NATURALNY SKŁAD, a o to jak wszystkie wiemy wciąż trudno...

zgłoś
A
Ania

Ja też zdecydowałam się na zastosowanie Slimunox i jestem bardzo zadowolona z tego. W końcu trafiłam na środek, który w moim przypadku jest skuteczny

zgłoś
J
Janko

Jak czytam ekspert to sie pytam jaki i skad ma wiedze. Ekspertem to jest Dr Jan Kwasniewski (Tluste zycie), ktory wiele rzeczy zbadal i przetestowal sam, a nie ktos kto zdobyl wiedze z amerykanskich ksiazek czy kursow i ja bezmyslnie potwarza. Oczywiscie, ze mozna jest kartofla z tluszczem, ktory pozwoli go w zoladku "spalic". Nie publikowac glupot, czytac prawdziwych ekspertow i probowac na sobie.

zgłoś
M
Madzia

chyba ktoś nie zna się na odchudzaniu i głupoty pisze. u mnie w diecie lightdiet jest mięso. Bardziej w diecie chodzi żeby taką samą liczbę kalorii dostarczać organizmowi w podobnych odstępach czasowych. I wtedy się da schudnąc

zgłoś
.

P - nie gadaj bzdur, jak nie znasz dobrze tematu. Sportowcy też mogą nie jeść mięsa, a białko dostarczają sobie w inny sposób.

zgłoś
P
P

Co za pierdoły,człowiek od wieków hoduje lub poluje na zwierzęta,bez mięsa po prostu facet nie ma siły i wygląda jak ciota,jak słyszę tych wszystkich co nie jedzą mięsa to mi ich żal

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3