Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dużo więcej za dużo mniej

Redakcja
Obecna, druga generacja seata leona jest na rynku już ponad pięć lat. Od chwili swojego debiutu w roku 2006 jest to wciąż atrakcyjny samochód osobowy, tym bardziej, że występuje w kilku interesujących odmianach.

Leon jest kojarzony ze sportem wyczynowym, a to dlatego, że właśnie ten model od lat z sukcesami uczestniczy w międzynarodowych wyścigach samochodów turystycznych (WTCC).
M.in. dlatego poza odmianami "cywilnymi" dilerzy Seata właśnie leona oferują również w specjalnych wersjach FR i Cupra R.

Seat leon FR dotychczas był oferowany z silnikiem benzynowym 2,0 l TSI o mocy 211 KM lub dieslem 2,0 l TDI o mocy 170 KM. W ostatnim czasie na polskim rynku pojawił się leon FR ze 125-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 TSI w cenie już od 71.730 złotych.
Wart podkreślenia jest fakt, że leon FR z silnikiem 1,4 TSI jest droższe od wersji Style z tym samym silnikiem tylko o 2.798 zł, a jego wyposażenie jest dużo bogatsze i ciekawsze, gdyż składa się m.in. z: systemów ESP & EBA + DSR (Driver Steering Response) + XDS + Hill Hold a także z systemu kontroli ciśnienia powietrza w oponach z sygnałem akustycznym, pakietu technicznego: czujnik deszczu + automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne + system "lights on" + tylne czujniki parkowania, Są też 17-calowe aluminiowe felgi z oponami 225/45 "Albea" i przyciemniane boczne tylne szyby. Gdyby dobierać to dodatkowe wyposażenie, kosztowałoby 6.103 zł.

To jednak nie wszystko. W leonie FR 1,4 TSI są również: tylne lampy w technologii LED, sportowe zawieszenie "FR", sportowe fotele ze specjalną tapicerką FR (bez logo FR) i zderzaki ze specjalnym wzorem, podkreślającym dynamiczną stylistykę tego samochodu. Średnia wartość tych elementów to kolejne 9 tys. zł. Jeśli to wszystko policzymy, okazuje się, że korzyści dla klienta wybierającego wersję FR z silnikiem 1.4 TSI w stosunku do wersji Style z tym samym silnikiem i doposażeniem do standardu FR, to aż 12.305 zł.

Komu za mało wrażeń w leonie FR, może jeszcze ten model - niezależnie od rodzaju silnika - wybrać w wersji Cupra R. Tam pod maską znajdzie turbodoładowany silnik benzynowy 2,0 l TSI o mocy 265 KM. To będzie już jednak wóz wymagający nie tylko odpowiedniego zapasu gotówki, ale również umiejętności w kierowaniu samochodem. Seat leon Cupra R jest bowiem bezkompromisowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki