Coraz bliżej modernizacji budynku dworca Łódź Kaliska. Polskie Koleje Państwowe S.A. planują w najbliższych tygodniach ogłosić przetarg na wybór wykonawcy robót budowlanych. Jeśli wszystkie prace przebiegną pomyślnie i kolejne etapy inwestycji będą realizowane zgodnie z harmonogramem, to rewitalizacja budynku dworca Kaliskiego i przylegającego terenu powinna zostać ukończona w 2024 roku.
Dworzec Kaliski w przebudowie - nowe tunele są już prawie gotowe
W ramach planowanej inwestycji przebudowany zostanie także plac przed budynkiem dworca. Nie będzie tu już pętli autobusowej, a co najwyżej jeden przystanek. Pojawią się natomiast miejsca postojowe do wysadzenia lub zabrania pasażera z samochodu (tzw. kiss&ride), będzie więcej zieleni, staną też ławeczki.
Sam budynek zmieni się nie do poznania. Znikną zielone plastikowe okna i drzwi, inaczej będzie rozwiązane wejście główne i komunikacja z peronami. Wejście na wszystkie perony - także te od strony poczty - będzie możliwe z tunelu wychodzącego wprost z budynku dworca, podobnie jak ma to miejsce obecnie w przypadku peronów od strony stadionu.
Tunel będzie miał wyjście wprost na dworzec PKS i Lidla, co skróci znacząco także dojście do przystanków tramwajowych na al. Włókniarzy. Będzie też drugie przejście pod wiaduktem wschodnim, mniej więcej w połowie odległości pomiędzy halą dworca a aleją Bandurskiego.
Obydwa tunele są już prawie gotowe, wyłożono je płytkami i oświetlono. Będą z nich także wyjścia na perony 4 i 5, których modernizacja także jest już na ukończeniu. W najbliższych tygodniach obydwa tunele zostaną udostępnione dla podróżnych i przechodniów.
Dworzec Kaliski w przebudowie - nowe tunele są już prawie gotowe
Modernizacja budynku dworca Łódź Kaliska jest częścią realizowanego obecnie przez PKP S.A. ogólnopolskiego Programu Inwestycji Dworcowych, którym objętych jest ok. 200 obiektów w całym kraju – informuje Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP S.A.
Oprócz samego budynku od kilku lat zmienia się także wygląd peronów i układ torowy stacji. Stare, niskie perony z czerwonej kostki brukowej zostały już rozebrane, zastąpiły je nowe, wyższe i wyłożone betonowymi płytami. Nad peronami wzniesiono wiaty, a w obrębie całej stacji wymienione zostały tory, rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem i sieć trakcyjna.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?