Potężne ciężarówki z ziemią wyjeżdżają z terenu budowy po specjalnie ułożonych płytach betonowych na ul. Niciarnianą, gdzie - dzięki fachowcom od kierowania ruchem (w miejscu tym nie ma sygnalizacji świetlnej) - mają pierwszeństwo przejazdu. Dlatego ruch odbywa się sprawnie i płynnie.
- Jeśli chodzi o budowę tunelu dojazdowego, to na razie wykonano odcinek o długości 900 metrów: od ul. Niciarnianej do ul. Kopcińskiego - wyjaśnia Katarzyna Rumowska, rzecznik generalnegto wykonawcy, firmy NLF Torpol- staldis z centralą w Rzymie, podczas środowej konferencji prasowej na miejscu budowy.
Ogromny, betonowy wjazd do tunelu od strony ul. Niciarnianej już z daleka przyciąga wzrok. Tunel składa się z dwór komór. W każdej z nich będą po dwa tory dla pociągów kursujących na trasie Łódź - Warszawa i nie tylko. Komory na razie przedzielają betonowe filary, tzw. barety, ale docelowo będą przedzielone ścianą.
W głębi tunelu pracują koparki, które wybierają ziemię, a także ładowarki i wywrotki wywożące ziemię do żwirowni przy ul. Pomorskiej. Roboty trwają od godz. 6 do 22, stąd ich dobre tempo. Tunel będzie miał 1,5 km długości (od dworca do ul. Niciarnianej) i ma być gotowy do września 2015 roku. Potem będzie można montować podkłady kolejowe.
Co istotne, od minionego poniedziałku montowane są prefabrykaty, czyli wielkie elementy żelbetowe ważące do do 70 ton i tworzące konstrukcję stropu na poziomie zerowym przyszłego Dworca Fabrycznego.
CZYTAJ TEŻ: Budowa dworca Łódź Fabryczna. Montują wielkie, żelbetowe prefabrykaty
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?