Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec Łódź Fabryczna. Rozpoczną budowę tunelu pod wiaduktem na Kopcińskiego [ZDJĘCIA+FILM]

Marcin Bereszczyński
Wykonawca dworca Łódź Fabryczna przygotowuje się do najbardziej skomplikowanych prac - budowy tunelu pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego.

Tunel od strony ul. Niciarnianej do wiaduktu na ul. Kopcińskiego już jest gotowy. Tunel od budynku dworca do Tramwajowej również zbudowano. Po środku został 250-metrowy odcinek, gdzie tunelu nie ma. Jest tam konstrukcja ścian szczelinowych, z której wystarczy wydobyć ziemię.

Najpierw jednak trzeba oprzeć wiadukt na ul. Kopcińskiego na nowych fundamentach. Dzięki temu można będzie odciąć pale podtrzymujące wiadukt kolidujące z przyszłym tunelem. Dopiero wtedy będzie możliwe wydobycie ziemi i połączenie dwóch istniejących odcinków tunelu kolejowego między dworcem i Widzewem.

Obecnie kończy się wzmacnianie konstrukcji wiaduktu na ul. Kopcińskiego. Następnie konstrukcja wsporcza podeprze wiadukt. Ale trzeba będzie uważać, aby nie osiadł. Dlatego na pewien czas trzeba będzie wprowadzić ograniczenia ruchu na ul. Kopcińskiego.

- Wiosną będą zawężenia jezdni na wiadukcie - informuje Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT w Łodzi. - Będziemy robić wszystko, by utrudnienia były jak najmniej uciążliwe. Dlatego zawężenia jezdni wprowadzane będą najczęściej w weekendy.

Prezent na Walentynki 2015. Dla niej kwiaty, dla niego elektroniczny gadżet

Zdaniem dyrektora kontraktu Marcina Zaręby powodem ograniczenia ruchu na wiadukcie są względy bezpieczeństwa.

- To bardzo skomplikowana operacja. Pośpiech nie jest wskazany. Dojdzie do przekazywania obciążeń wiaduktu z obecnych fundamentów na nowe. Połączenie wszystkich odcinków tunelu planujemy na przełom czerwca i lipca - zapowiada Marcin Zaręba.

Cały tunel od Niciarnianej do dworca ma 2 km. Znajdą się w nim cztery tory, które rozgałęzią się na stacji Łódź Fabryczna do ośmiu torów przy czterech peronach.

Walentynki 2015 w Łodzi. Gdzie na Walentynki? Imprezy, koncerty, atrakcje

W tunel od Niciarnianej do Kopcińskiego można już układać szyny. Rozpoczyna się układanie prefabrykowanych bloczków, które są elementem nawierzchni torowiska. Niedługo będą dowiezione szyny. Będą to krótsze szyny, niż pierwotnie planowano. Długich nie da się przetransportować na budowę.

- Montaż krótszych szyn jest uzgodniony z PKP PLK. Są one bezpieczne - zapewnia Grzegorz Nita, który zapowiedział też, że kończą się prace nad nową organizacją ruchu w okolicach Niciarnianej. Od marca zacznie się tam budowa tunelu drogowego pod torami. - Dwa tygodnie przed wprowadzeniem objazdów zaczniemy o nich informować - mówi Nita.

- Pierwsze pociągi dojadą na dworzec w ostatnich miesiącach 2015 r. - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki