Dzięki temu nie będzie konieczności zamykania ruchu kolejowego przez stację Łódź Widzew, ani nawet ograniczania liczby pociągów zatrzymujących się na tym dworcu. W trakcie inwestycji powstanie przejście podziemne pod peronami.
Rozbudowa stacji jest częścią większego projektu wartego 300 mln zł. Zmodernizowano już jeden tor linii kolejowej z Łodzi Kaliskiej przez Chojny na Widzew. Oprócz tego zbudowana zostanie część szlaku łączącego stację na Widzewie z nowym Fabrycznym. Chodzi o odcinek 5 km od stacji na Widzewie w kierunku zachodnim.
Powstanie również nowy przystanek Łódź Niciarniana z wiaduktem drogowym nad ul. Niciarnianą oraz Lokalne Centrum Sterowania na stacji Łódź Widzew. Wykonawcą inwestycji jest Trakcja - Tiltra SA. Wszystkie prace związane z projektem za 300 mln złotych mają trwać do końca 2014 r. Nowe perony na Widzewie mają być zadaszone i dostosowane dla niepełnosprawnych.
- Cały układ peronowy zostanie nieco odsunięty w stosunku do obecnego umiejscowienia peronów - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe. - Rozważając wszystkie scenariusze robót, wzięliśmy pod uwagę potrzeby pasażerów i możliwość skonstruowania dla nich zadowalającego rozkładu jazdy.
Rozbudowa peronów na Widzewie rozpocznie się z końcem wakacji, ponieważ do tego czasu powinna zakończyć się wymiana drugiego toru na odcinku 6 km między stacjami Widzew i Chojny. Wykonawcą inwestycji jest PORR. Koszt inwestycji to 18,3 mln zł. Prace powinny zakończyć się do 23 sierpnia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?