Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Expo 2015: w Mediolanie rozpoczął się łódzki tydzień

Agnieszka Magnuszewska
Do niedzieli Łódź promuje się w Mediolanie jako potencjalny organizator Małego Expo w 2022. Wystawa przygotowana przez Łódź prezentuje jej dorobek rewitalizacyjny, modowy i filmowy.

Blisko 100 tysięcy osób z całego świata pozna w tym tygodniu dokonania Łodzi z zakresu designu, filmu, mody i rewitalizacji. W jaki sposób? Dzięki wystawie przygotowanej przez Łódź na Expo 2015 w Mediolanie. Okazją do tego jest tydzień promocji Łodzi w Pawilonie Polski, gdzie od poniedziałkowego (28 września) poranka zwiedzający mogą oglądać łódzką wystawę. Pod koniec tygodnia dołączy do nich prezydent z trzema zastępcami, pięciu radnych oraz około 20 przedstawicieli Łódzkiego Obszaru Metropolitarnego.

- Łódź jako jedyne miasto w Polsce może zaprezentować swoją ekspozycję na międzynarodowych targach w Mediolanie, bo polski rząd i Łódź ubiegają się o organizację Expo 2022. To może być ostatnia szansa przed Expo 2022, żeby zaprezentować nasze miasto na międzynarodowej wystawie w Europie - tłumaczy Paweł Bliźniuk, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi.

Średnio Pawilon Polski na wystawie odwiedza dziennie 12 tys. osób. Jednak w ostatnią niedzielę liczba zwiedzających wzrosła aż do 14 tys. osób. - Dlatego w ciągu tygodnia naszą wystawę ma szansę obejrzeć 100 tys. osób. A może być ich jeszcze więcej, bo dostaliśmy propozycje, aby ekspozycja została jeszcze na następny tydzień - mówi Maciej Riemer z zespołu ds. Expo w magistracie.

CZYTAJ: Małe Expo 2022 w Łodzi da 20 tysięcy nowych miejsc pracy

Liczba zwiedzających Expo w Mediolanie również rośnie. W niedzielę o godz. 16 odnotowano ich aż 150 tys. (w ciągu jednego dnia!). Być może w przyszłym tygodniu padnie kolejny rekord. Jak Łódź będzie się wówczas prezentować?

- W sobotę wieczorem w Pawilonie Polski odbędzie się przyjęcie z udziałem ambasadorów Polski w Rzymie i Paryżu, konsula generalnego w Mediolanie oraz komisarzy generalnych wystawy Expo - mówi Riemer. - Poza tym, prezydent Łodzi i trzech wiceprezydentów mają umówionych 48 spotkań z przedstawicielami państw, które wybudowały największe pawilony na Expo 2015. To nie tylko państwa europejskiej, ale również Tajlandia, Wietnam, Oman, Sudan czy Nigeria. Trzeba pamiętać, że rewitalizacja to temat nie tylko dotyczący państw rozwiniętych, ale też rozwijających się i również do nich trzeba dostosować naszą ofertę.

CZYTAJ TEŻ: Expo 2022 w Łodzi. Firma Deloitte zajmie się przygotowaniami

W końcu organizatora wystawy wybierają delegaci ze 167 państw. Inne osoby zwiedzające Expo będą mogły poznać Łódź dzięki prezentacjom wyświetlanym na wystawie znajdującej się w największej sali Pawilonu Polski. Prezentacje będzie można obejrzeć na trzech interaktywnych ścianach, poświęconych rewitalizacji, modzie i wzornictwu oraz kinematografii. Wystawę tworzą też trzy standy, które bazują na rzeźbach Katarzyny Kobro. Również są poświęcone rewitalizacji i modzie, a trzeci to fotoplastykon z kadrami filmów nakręconych w Łodzi.

- Natomiast przed Pawilonem Polski od poniedziałku malowany jest mural i trwają warsztaty poświęcone rewitalizacji. Mają one aktywizować turystów i zapraszać ich do zwiedzenia wystawy w pawilonie. Do tego na scenie odbędzie się szereg występów artystycznych zorganizowanych przez Łódź, a w centrum Mediolanu happeningi informujące o atrakcjach Łodzi - mówi Riemer.

CZYTAJ: Ewa Kopacz i ministrowie słuchali o Expo 2022 w Łodzi. Zdanowska: "Cały rząd za wystawą!"

Łódź na Expo 2015

  • Wystawa Expo w Mediolanie rozpoczęła się na początku maja i potrwa do końca października. Łódź promuje się na niej od 28 września do 4 października.
  • Łódzką wystawę udostępniono zwiedzającym Expo o godz. 9 w poniedziałek. Ma ona ukazać, co jest dziedzictwem Łodz i pokazać, jak się ona zmienia dzięki rewitalizacji. Promocja Łodzi w Mediolanie kosztuje 700 tys. zł, ale Paweł Bliźniuk, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej, zaznacza, że dwie trzecie tej kwoty pokrył rząd.
  • Delegacja łódzkiego magistratu to prezydent i jej trzech zastępców. Każdy z przedstawicieli władzy odbędzie dwanaście spotkań bilateralnych, po sześć każdego dnia. W obchodach tygodnia promującego Łódź weźmie również udział pięciu radnych - większość to członkowie komisji promocji miasta i współpracy zagranicznej. Paweł Bliźniuk, radny PO, podkreśla, że magistrat wysłał zaproszenia na wyjazd wszystkim radnym. Ci, którzy się zgłosili, pojadą autokarem, żeby koszty ich wyjazdu były jak najniższe. Według Bliźniuka, własny transport ma też obniżyć koszty przemieszczania się z hotelu na teren wystawy.


amag

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki