Firma energetyczna wyłączyła jej prąd. Łodzianka czuje się...

    Firma energetyczna wyłączyła jej prąd. Łodzianka czuje się oszukana

    Alicja Zboińska

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Firma energetyczna wyłączyła jej prąd. Łodzianka czuje się oszukana
    1/2
    przejdź do galerii

    ©archiwum Polskapresse

    Pani Agnieszka z Łodzi skarży się, że została oszukana przez Centrum Energetyczne, czyli dostawcę prądu. Łodzianka tłumaczy, że została nakłoniona do podpisania umowy na dostawę prądu wraz z ubezpieczeniem, którym nie była zainteresowana.
    Nasza Czytelniczka przez wiele lat płaciła rachunki w PGE. W marcu ubiegłego roku skontaktował się z nią dystrybutor energii - Energetyczne Centrum.

    - Okazało się, że będę płacić mniej, a na dodatek rachunki są wystawiane co dwa miesiące, a nie co miesiąc - mówi łodzianka. - Konsultantka kazała mi też wyrazić zgodę na ubezpieczenie medyczne. Mówiła, że bez tego nie będę mogła zmienić dostawcy.


    CZYTAJ TEŻ: Telekomunikacja Dzień dobry: Klienci muszą płacić nawet 290 zł za zerwanie umowy

    Pani Agnieszka tłumaczy, że regulowała rachunki za prąd, chociaż nie zawsze w wyznaczonym terminie. Przestała natomiast płacić za ubezpieczenie i tłumaczy, że wówczas firma wyłączyła jej prąd bez ostrzeżenia. Łodzianka nie chce być już dłużej klientką Energetycznego Centrum. Twierdzi, że firma nie pozwoliła się jej wycofać z umowy zawartej na 5 lat bez ponoszenia kary.

    - Klientka podpisała umowę z firmą w marcu zeszłego roku - przypomina Karolina Kawska, rzeczniczka Energetycznego Centrum. - Od tego czasu nie odnotowaliśmy zgłoszenia dotyczącego woli rozwiązania umowy ani skarg na naszego konsultanta. W wyniku gruntownych zmian, które zaszły w firmie pod koniec 2012 r., również ta pani objęta została akcją aneksowania, która umożliwiała klientom firmy, którzy podpisali umowę przed 15 maja 2012 r., rezygnację z umowy, w tym również dodatkowego ubezpieczenia, bez żadnych konsekwencji w ciągu 14 dni. Odebrała nasze pismo w marcu tego roku, nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

    Karolina Kawska dodaje, że klientka nie regulowała wpłat w terminie, a płatności nie zawierały numeru faktury, dlatego były księgowane na poczet zaległości. Na koncie klientki powstało zadłużenie dotyczące faktur za energię elektryczną i to było podstawą do wstrzymania dostaw energii.

    - Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie, tylko musimy najpierw otrzymać zgłoszenie od klienta - podsumowuje Karolina Kawska. - Czasem najpierw trafiają oni jednak do mediów. Zachęcam do bezpośredniego kontaktu z naszą infolinią lub z numerem 797 027 854.

    Zdzisława Wilk, prezes Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi, podkreśla, że do federacji zgłaszają się osoby, które skarżą się na Energetyczne Centrum.

    - Przekazujemy uwagi do przedstawiciela tej firmy, wyznaczonego do kontaktu z nami i wiele spraw udało się wyjaśnić po myśli klientów - mówi Zdzisława Wilk. - Pod koniec ubiegłego roku firma została ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i wiele zmieniło się na lepsze. Kłopoty dotyczą głównie starszych umów. Wiem jednak, że do wielu firma przygotowała aneksy, które pozwoliły np. zrezygnować z ubezpieczenia medycznego. Każda sprawa wymaga osobnej interwencji.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo