[cyt]"Należy jednak zauważyć, że osiągnięcie tego czasu jest uzależnione od parametrów taboru, w tym prędkości maksymalnej oraz liczby i czasu postojów handlowych wnioskowanych przez przewoźników. Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że przewoźnik ma możliwość w każdym momencie wprowadzenia zmiany parametrów trasy, co skutkować może wydłużeniem czasów jazdy. Ponadto na czas przejazdu pociągów mogą mieć wpływ prace modernizacyjne na stacji Warszawa Zachodnia" – podsumowuje wiceminister Bittel.[/cyt].
Tymczasem zaawansowanie prac modernizacyjnych przy dworcu Warszawa Zachodnia na początku grudnia wynosiło 52 proc. W konsekwencji tysiące pasażerów podróżujących między Łodzią a stolicą ma traumatyczne skojarzenia z etapowaną modernizacją linii w latach 2006-16. Remont trwał 10 lat, jego efektem miały być właśnie przejazdy w 65 min. co praktyce zdarzało się niezmiernie rzadko, głównie za sprawą parametrów technicznych lokomotyw przewoźników.
Pociągi notorycznie notują kilkudziesięciominutowe opóźnienia, tymczasem jeden z przewoźników, PKP InterCity podnosi ceny biletów jednorazowych, już od środy 11 stycznia.
[polecane]24295111,22542239[/polecane]
Na linii Łódź-Warszawa-Łódź w jedną stronę podwyżka sięgnie niemal 12 proc. Według nowego cennika Od środy za przejazd z Łodzi do Warszawy i w powrotnej relacji pociągami klasy TLK pasażerowie zapłacą już nie 41 zł, a 45 zł, (przed rokiem zdrożał z 31 na 41 zł, czyli o 30 proc. red.), a bilet z Łodzi np. do Skierniewic będzie kosztował 26 zł, a nie jak dotąd 24 zł.