Grzegorz Nita: "Nie przesunę skrzyżowania, żeby zrobić jeszcze jeden pas do skrętu w lewo" [WYWIAD]

rozm. Piotr Brzózka
Krzysztof Szymczak
Z Grzegorzem Nitą, dyrektorem Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, rozmawia Piotr Brzózka

Przetestowaliśmy trasę W-Z we wszystkie możliwe strony. I pierwsze pytanie, jakie musi się nasuwać, brzmi: dlaczego oddano nam do jeżdżenia nieukończoną inwestycję.

Trasa nie jest nieukończona. Prace, które trwają jeszcze na bokach, były zlecone jako zamówienie uzupełniające. Natomiast zamówienie podstawowe jest ukończone.

Jak jest ukończone? Nie mówimy tylko o chodnikach, wciąż są pozajmowane pasy, stoją barierki, sprzęt...

Tłumaczę jeszcze raz: jezdnie były robione w zamówieniu uzupełniającym. I to jeszcze trwa.

A myśli Pan, że kierowca jedzie samochodem i rozróżnia, co to jest zamówienie podstawowe, a co uzupełniające? Kierowca nie rozumie takich niuansów, tylko widzi nieskończoną drogę.

To, że kierowca nie rozumie, to ja na to nic nie poradzę. Mówię, jak to w rzeczywistości wygląda. Faktycznie w zamówieniu uzupełniającym jeszcze trwają prace wykończeniowe, malowanie pasów i tak dalej. One się zakończą w ciągu najbliższych dni.

Czy na trasie W-Z, na której wciąż trwają prace, jest dziś bezpiecznie?

Tak.

Czemu ta trasa momentami jest tak bardzo nieudana?

Zupełnie nie rozumiem tego pytania.

Weźmy choćby górną jezdnię w stronę Widzewa, począwszy od ul. Żeromskiego do ul. Kilińskiego. Jazda tamtędy nie należy do najłatwiejszych...

Górna nitka służy do dojazdów do przecznic i wyjazdów z przecznic. A nie do komunikacji między Retkinią i Widzewem.

Próbowaliśmy z górnej nitki skręcić w lewo w poprzeczną ul. Sienkiewicza. Ciężko było.

Bo do skrętu w Sienkiewicza jest nitka dolna.

Ale wjeżdżając na W-Z z ul. Żeromskiego czy al. Kościuszki, kierowca nie ma możliwości skorzystania z dolnej nitki.

Nie ma fizycznie możliwości, żeby zrobić wszystkie rozwiązania, z tego względu, że pas drogowy nie jest z gumy, nie da się go rozciągnąć. A nie przesunę skrzyżowania o dziesięć metrów dalej, żeby można było zbudować dodatkowy pas włączenia na lewoskręt z górnej jezdni, przed ulicą Sienkiewicza. Nie przesunę z tego powodu całej ulicy Sienkiewicza na wschód. Po prostu nie ma na to miejsca.

Wideo

Komentarze 98

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
ha ha
konia walic umie
R
R. Gumiak
mimo doswiadczenia nie wskazalbym ktory jest glupszy
o
obserwator
Czego można oczekiwać od osoby która ma fizjonomie "buraka".
R
Rozbawiona
Dane zamówienie będzie traktowane jako zamówienie dodatkowe, gdy:
jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia.
zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy; nie jest objęte zamówieniem podstawowym;
nie przekracza łącznie 50 % wartości zamówienia podstawowego;
Rozumiem,ze nie byli w stanie przewidzieć malowania pasów , jezdnie były robione w zamówieniu uzupełniającym. Ciekawe co na to Unia i NIK?
t
tylko
że to musisz udowodnić że ukradł a za takie pomówienia może ci facet sprawę założyc.Ciekawe co wtedy zrobisz bo każdy myśli (albo mu się wydaje że myśli) że internet to anonimowość a tak nie jest.
j
jola
Nie mierz ludzi swoją miarką
G
Gość
Na cos co pogorszylo warunki jazdy w mieście
n
na nieudaczną inwestycję
ukradł kredyty, ktore jeśli już to mogły pójść na rozwoj kulturalnej Łodzi, na szkolnictwo, potrzeby łodzian...
G
Gość
na czele !
e
e
Tego zeza rozbieżnego to ma od Wu do Zet.
... Ludzie to przecież twarz nieskażona myślą....
c
co ci
ukradł
j
jaki płacz był
Jak wybudowali trasę Górna to mówili że to najdroższy rów i takie tam a teraz znaczna część kierowców jeździ tędy i jest dobrze.Ja też jeżdżę i jestem zadowolony.Wybudują 5 pasów to narzekanie że po co tyle strata kasy jak wybudowali trasę łączącą wschód zachód to chcą jechać nią północ południe.Jak nie pasuje to wyprowadzić się do Warszawy tam jest więcej pasów i jeszcze więcej korków.
Ł
Łdz
Nita jest "od zawsze".
p
prawda
Bogaty zawsze będzie płakał że ma za mało a jak wybuduje się nową drogę to płacz że nie tam skręca.Jak wszyscy potrafią tak super zarządzać to dlaczego klepiecie taką biedę.Nie macie dużych domów i super samochodów.To proste.Potraficie tylko narzekać.
m
mi
a pani to co pracownik zdit czy może sama Pani projektowałą tą inwestycję??
Dodaj ogłoszenie