- Reklamy to przychody dla firmy, z których nie można rezygnować. Skoro MPK jest traktowane jako dobry słup ogłoszeniowy, to znaczy, że jesteśmy niezłym nośnikiem reklamy - mówi Bogumił Makowski, rzecznik MPK. - Nie mogę zdradzić, ile przychodów ma MPK z tytułu reklam na autobusach i tramwajach, bo to tajemnica handlowa.
Część łódzkich tramwajów jest również wykorzystywana jako pole do popisu artystów graffiti. To również się nie zmieni. - Po modernizacji tramwajów być może zdecydujemy się na to, żeby je niestandardowo pomalować - mówi Bogumił Makowski.
W Olsztynie od niedawna trwa głosowanie, jaki kolor mają mieć autobusy i tramwaje, które za dwa lata mają wyjechać na ulice. Jest 9 propozycji, dominuje kolor limonkowy w połączeniu z białym, srebrnym, szarym lub grafitowym. Barwa limonkowa nie jest przypadkowa. To podstawowy kolor systemu informacji miejskiej w tym mieście.
W Poznaniu już od dłuższego czasu tabor jest malowany na zielono z żółtymi dodatkami. Lublin postawił na barwy czerwono-biało-zielone. Forum Rozwoju Przemyśla nakłania władze miasta na to, żeby porzucić żółto-czerwone barwy i wybrać takie, jakie kojarzą się z herbem miasta. Żółto-czerwone autobusy chcą natomiast w Kielcach. Na białe i czerwone zdecydował się Gdańsk. Rzeszów stawia na pomarańczowy. W Wałbrzychu zaproponowano mieszkańcom, aby sami wybrali barwę autobusów. Było to związane z zakupem 23 nowych autobusów i stało się okazją do przemalowania wszystkich.
W tych miastach też przewoźnicy zarabiają na reklamach, ale nie pokrywają one całych pojazdów, a jedynie tył autobusu albo część boku, tak by nie zasłaniać jednolitej kolorystyki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?