Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jesienny tydzień mody w Łodzi

Joanna Barczykowska
W Łodzi swoją kolekcję pokaże m. in. duet Paprocki & Brzozowski, który obchodzi w tym roku dziesięciolecie pracy.
W Łodzi swoją kolekcję pokaże m. in. duet Paprocki & Brzozowski, który obchodzi w tym roku dziesięciolecie pracy. mat. prasowe
Najwięksi projektanci, najpiękniejsze kreacje i wszechobecny szyk. Wielkimi krokami zbliża się jesienny tydzień mody w Łodzi, czyli Fashion Philosophy Fashion Week Poland, który potrwa od 12 do 17 października.

Tym razem zaprezentowane zostaną najnowsze trendy na wiosnę i lato 2011 roku. Premierowe kolekcje pokaże 26 projektantów z Polski i zagranicy, wśród nich m.in. duet Paprocki & Brzozowski, który obchodzi w tym roku dziesięciolecie pracy, Joanna Klimas, Natalia Jaroszewska, Miguel Vieira i Dawid Tomaszewski, okrzyknięty przez francuskie media następcą Christiana Diora.

- Wielu projektantów już na stałe wpisało Tydzień Mody w Łodzi do swojego grafiku, bo jest to najlepsze miejsce na rozpoczęcie nowego sezonu - zapewnia Irmina Kubiak, szef projektu Fashion Week Poland.
Organizatorzy postanowili w tym roku zaryzykować i przenieść pokazy z hali targowej Expo w fabryczne wnętrza Łodzi. Wybieg Alei Projektantów, najważniejszej część festiwalu, stanie w Białej Fabryce Ludwika Geyera, w której mieści się dziś Muzeum Włókiennictwa. Zgodnie ze słynnym hasłem ''Moda zaczyna się od tkaniny'', Fashion Week powróci tym samym do korzeni.

Kolekcje zarówno znanych, jak i początkujących projektantów będzie można oglądać także w halach Bielnika i Elektrowni oraz w centrum handlowym Manufaktura.

Imprezie towarzyszyć będzie Re-Act Fashion Show i pokazy najnowszych trendów polskich firm odzieżowych w Manufakturze. Pojawią się też show-roomy młodych projektantów, w których będzie można kupić część ich kolekcji.

Łódź polską stolicą mody stanie się już po raz trzeci. Wiceprezydent Wiesława Zewald przyznała wczoraj, że jest to najważniejsze wydarzenie promocyjne dla miasta.

- Nie damy sobie wydrzeć imprezy, która powstała i rozwinęła się w Łodzi, dlatego zrobię wszystko, żeby miasto zagwarantowało organizatorom kontynuację imprezy w najbliższych latach - mówi Zewald.

Wiosenny tydzień mody przyniósł Łodzi promocję szacowaną na ponad 9 mln zł. Wartość publikacji prasowych i relacji telewizyjnych w polskich mediach przekroczyła 4 mln zł. Łódzkie pokazy wzbudziły też spore zainteresowanie w mediach zagranicznych. Czy jesienna edycja Fashion Week powtórzy ten sukces?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki