Konkurs EkSoc StartUp! Studencie, zgłoś pomysł w konkursie...

    Konkurs EkSoc StartUp! Studencie, zgłoś pomysł w konkursie na biznes - czekają szkolenia i nagroda. Wywiad z prof. Agnieszką Kurczewską z UŁ

    Zdjęcie autora materiału
    Maciej Kałach

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Prof. Agnieszka Kurczewska zaprasza do konkursu studentów wszystkich łódzkich uczelni – także obcokrajowców

    Prof. Agnieszka Kurczewska zaprasza do konkursu studentów wszystkich łódzkich uczelni – także obcokrajowców ©Grzegorz Gałasiński

    Rozmowa z dr hab. Agnieszką Kurczewską, prof. UŁ, prodziekan ds. rozwoju Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego.
    Prof. Agnieszka Kurczewska zaprasza do konkursu studentów wszystkich łódzkich uczelni – także obcokrajowców

    Prof. Agnieszka Kurczewska zaprasza do konkursu studentów wszystkich łódzkich uczelni – także obcokrajowców ©Grzegorz Gałasiński

    Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ rozpoczął przyjmowanie zgłoszeń do konkursu EkSoc StartUp! Kto może wziąć udział?

    Organizatorzy to nasz wydział przy wsparciu działającej przy nim Rady Biznesu, ale konkurs przeznaczony jest dla wszystkich studentów z województwa łódzkiego. Zadanie konkursowe to przedstawienie w formularzu zgłoszeniowym własnego pomysłu na biznes – bez wchodzenia w szczegóły – do 500 słów.
    Formularz można znaleźć w internecie na stronie www.eksocstartup.uni.lodz.pl. Termin zgłoszeń mija 31 stycznia. Po nim zbiorą się przedstawiciele naszego wydziału i Rady Biznesu, którzy wybiorą 10 najlepszych koncepcji. Ich autorzy dostaną propozycję całego weekendu szkoleń na przełomie lutego i marca – m.in. z design thinking, czyli z technik myślenia projektowego, tworzenia marki czy z modeli biznesowych. A od marca autorzy tych 10 pomysłów trafią pod opiekę mentorów – jednego lub dwóch w przypadku każdej koncepcji. Dobierzemy ich z naszej bazy ekspertów w zależności od dziedziny, w której zechcą działać uczestnicy konkursu. Dyskusje z mentorami, jak ulepszyć pomysł, będą trwały do początku czerwca. A na koniec czeka nas gala finałowa. Autorzy dostaną czas na prezentację dopracowanej koncepcji. Czerwcową galę przygotujemy w formule elevator pitch competition, czyli tego czasu nie będzie za wiele. Nazwa formuły nawiązuje do przejazdu windą, który powinien twórcy pomysłu wystarczyć do przedstawienia jego założeń spotkanemu w kabinie inwestorowi. Nagroda to 15 tys. zł. Nie wykluczamy, że będzie wyższa. Przyzna ją jury pod przewodnictwem Sławomira Lachowskiego.

    Co jest celem konkursu z perspektywy organizatorów? Chcecie, aby powstał super pomysł biznesowy, czy bardziej zapoznać studentów ze startupową kulturą?

    Myślimy o jednym i o drugim. Chcemy przekazać studentom, że to już moment, w którym mogą zakładać firmy. W ich wieku taki krok robi się z odrobiną zabawy, ale i trochę na serio. A na pewno studenci mają teraz czas, aby pozyskać jeszcze więcej wiedzy o przedsiębiorczości.

    Dla przypomnienia – albo dla tych, którzy jeszcze z tym pojęciem się nie spotkali – czym jest startup?

    To przedsiębiorstwo w bardzo wczesnym etapie rozwoju, nawet takie, które ma się za chwilę założyć. I dopiero tworzy swoją koncepcję i model biznesowy. Wiedza o startupach od kilku lat wchodzi także na polskie uczelnie, a nasz konkurs jest tego przejawem: nie wymagamy pełnego planu biznesowego, zależy nam na dobrych pomysłach.



    Czy konkurs to jedyny przejaw biznesowych nowinek na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym?

    Mamy strategię współpracy z otoczeniem. To dokument określający, jak wydział przy udziale jego Rady Biznesu ma przygotowywać studentów na zmieniającą się rzeczywistość. Oprócz konkursu mamy np. debaty oksfordzkie...

    Pamiętam, że w ostatniej – przedświątecznej – grupa studentów, zwolenników kryptowalut, zmierzyła się z ich przeciwnikami.

    Tak naprawdę, na etapie rekrutacji do ostatniej debaty, ze zdeklarowanych przeciwników kryptowalut stworzyliśmy drużynę ich zwolenników – i odwrotnie. W debacie oksfordzkiej chodzi o kształcenie, przydatnych w biznesie, umiejętności przekonywania.

    A w czerwcu na gali przekonamy się, jak do swoich pomysłów przekonują autorzy biznesów...

    Na koniec zaznaczę, że do konkursu można zgłaszać się indywidualnie, ale i w zespołach. Zachęcamy do współpracy międzyuczelnianej. Wspólny projekt – np. kogoś w wiedzą biznesową z naszego wydziału, technologiczną z politechniki i jeszcze kogoś z umiejętnościami designerskimi z ASP –ma pewnie większe szanse na sukces niż projekt indywidualny. Co ważne formularz zgłoszeniowy jest dostępny również w wersji anglojęzycznej. Liczymy zatem także na zgłoszenia ze strony obcokrajowców studiujących w Łodzi.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zwężę wszystkie ulice i przerobie to miasto na wonerf

    Hanka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo