Miasto szuka firmy, która będzie prowadziła nadzór nad fontanną w okresie gdy jest wyłączona, czyli od dnia zawarcia umowy do 15 kwietnia oraz od 28 października do 31 grudnia 2013 r. 15 kwietnia będzie zaś musiała uruchomić urządzenie. Od 15 kwietnia do 28 października fontanna ma działać non stop. Wtedy firma będzie ją nadzorować dwa razy dziennie. Fontanna ma być czyszczona (lustro wody też). Podobnie jak teren wokół niej. Czyszczone ma być też 270 dysz fontanny. Firma ma też obowiązek usuwać awarie urządzenia w ciągu 24 godzin (chyba, że w uzasadnionych przypadkach uzgodni inaczej z urzędem miasta). Przy problemach z zasilaniem elektrycznym firma uruchomi fontannę w trybie awaryjnym.
W 2012 r. utrzymanie fontanny kosztowało miasto 280 tys. zł.
Łódzki magistrat szuka też firmy, która dostanie w użyczenie 20 miejskich szaletów.
- W 2012 r. łodzianie mogli korzystać z 25 miejskich szaletów, ale w tym roku pięć z nich zostało wyłączonych z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny i znikomą ilość osób z nich korzystających - informuje biuro prasowe łódzkiego magistratu. - Koszt remontów tych szaletów przekroczyłby ich wartość.
Koszty utrzymania 25 szaletów w 2012 r. wyniosły 418 tys. zł. A więc miesięczne utrzymanie jednego kosztowało prawie 1,4 tys. zł. Utrzymanie 20 szaletów w 2013 r. ma kosztować ok. 320 tys. zł. Wybrana firma ma udostępniać wc sześć dni w tygodniu (bez niedziel i świąt). Szalety będą otwierane w różnych godzinach - od godz. 7 do 18, odgodz. 10 do 18 lub od godz. 10 do 20. Wybrana firma będzie ponosić koszty remontów i mediów. Ale może pobierać opłaty za korzystanie z wc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?