Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź najbardziej zaniedbanym miastem

Agnieszka Magnuszewska
Internauci nie mieli litości dla Łodzi
Internauci nie mieli litości dla Łodzi Grzegorz Gałasiński
Dzięki internautom Łódź po raz drugi zajęła pierwsze miejsce w konkursie na wyjątkowe miasto. Tym razem jednak nie na najpiękniejsze miejsce w Polsce, ale na najbardziej zaniedbane miasto. Konkurs przeprowadził portal Wirtualna Polska. Tuż za Łodzią znalazły się Bytom i Wałbrzych, a na 9. miejscu uplasował się Piotrków.

W środę, 3 sierpnia, serwis turystyka.wp.pl. zadał internautom pytanie: "Które polskie miasto jest według Ciebie najbardziej zaniedbane?".

- Swoje opinie ze zdjęciami, przesyłali do nas przez kilka godzin. W ankiecie więzło udział pięciuset czytelników serwisu - mówi Magdalena Zmorzyńska, specjalista ds. PR w Wirtualnej Polsce. - Łódź zdobyła w sondzie najwięcej głosów, dwa razy więcej niż Bytom, który zajął drugie miejsce.

Chociaż wp.pl zaznacza, że nie można mówić o reprezentatywności wyników, bo sondaż miał jedynie zwrócić uwagę mieszkańców i władz na istniejący problem, z wynikami głosowania zgodzili się także użytkownicy portalu Facebook. O ile drugie miejsce Bytomia w rankingu poparły 154 osoby, o tyle Łodzi jak aż 446 użytkowników Facebooka.

Łodzianka, która zgłosiła swoje miasto do rankingu serwisu turystyka.wp.pl, podkreśliła, że wizerunkiem Łodzi jest zdewastowane i nieodnawiane od lat ścisłe centrum tuż przy ul. Piotrkowskiej.

- Wpływ na ten stan ma brak planu zagospodarowania miasta oraz kontynuacja peerelowskiej polityki zasiedlania tego rejonu ludźmi z marginesu - pisze internautka z Łodzi.

Wyniki konkursu są o tyle zaskakujące, że 26 lipca ul. Piotrkowska została wybrana przez internautów jako najpiękniejsze miejsce w Polsce. Dzięki temu zdjęcia łódzkiego deptaku jako pierwsze zostaną zamieszczone w polskiej wersji Street View na portalu Google. Wówczas zwycięstwem szczyciły się władze miasta i wydział promocji. Co teraz?

- Zwycięstwo w konkursie na najbardziej zaniedbane polskie miasto nie zależy od jakości promocji. Nawet jakbyśmy promowali Łódź jako najładniejsze i najładniej pachnące miasto, to wystarczy że turysta wybierze się na Dworzec Fabryczny i od razu zderzy się z rzeczywistością - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Wydziału Promocji.

W środę ekipa Google'a stawi się w Łodzi i zaprezentuje samochód oraz rower, z których robione będą zdjęcia ul. Piotrkowskiej. Nie jest jednak jeszcze znany termin sesji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki