- Uwagi do studium pojawiły się dzień po jego uchwaleniu i są do dziś - mówi Marek Janiak, architekt miasta. - Problemy ze studium przypominają "stwardnienie rozsiane". Problemy są rozsiane po całym mieście.
Jakie rozbieżności między zapisami studium a rzeczywistością się pojawiają?
- teren w studium przeznaczony jest pod zabudowę jednorodzinną, a jest wielorodzinna
- powinny być tereny zielone, a jest zabudowa
- teren przeznaczony jest pod budowę jednorodzinną, a znajdują się tam zakłady przemysłowe
Ponadto strategia rozwoju przestrzennego Łodzi do 2020 r. (przyjęta w styczniu 2013 r.) zakłada rozwój tzw. strefy wielkomiejskiej (centrum) oraz ograniczenie rozlewania się miasta. Tymczasem w studium są odmienne założenia. Miasto musi wziąć pod uwagę, że Łódź się wyludnia. Studium zakłada np. inwestycje na terenach znacznie oddalonych od centrum - tymczasem nie ma tam doprowadzonych mediów.
Aktualizowane właśnie studium transportowe miasta zakłada również, że układ komunikacyjny powinien być ograniczony, bo miasto się wyludnia i kurczy.
W nowym studium pojawią się też zapisy dotyczące hipermarketów. Dziś zakłada się, że Łódź może przyjąć 25 hipermarketów.
- To kompletny absurd - mówi Marek Janiak. - W studium trzeba zapisać strategię wobec tego typu inwestycji.
Miasto musiało wycofać się z realizacji części planów zagospodarowania przestrzennego miasta - właśnie ze względu na błędne zapisy w studium.
Nowe studium ma tworzyć Miejska Pracownia Urbanistyczna. Ma być przyjmowane na przełomie 2014 i 2015 r.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?