Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź. Rozpoczęła się rozbiórka dworca Łódź Kaliska. Na dwa lata dworzec będzie mieścił się w kontenerach

AIP
To ostatnie dni, kiedy można wejść do poczekalni dworca Łódź Kaliska. Wkrótce budynek zostanie zamknięty, a obsługa pasażerów przeniesiona do kontenerów ustawionych na placu.

Stara hala kasowa zostanie rozebrana, a w jej miejscu ma powstać zupełnie nowy obiekt dworcowy, choć z wykorzystaniem elementów starego budynku.
Już teraz w hallu starego dworca słychać młoty pneumatyczne. Rozbierana jest górna nadbudówka od strony poczty. W gruz obróciły się również lokale gastronomiczne, budka z kanapkami na tzw. patio oraz schody prowadzące na perony. Zaczęto także stawiać mur, który zamknie wyjście z tunelu od strony stadionu ŁKS do hallu. Dojście będzie tylko do peronów 1,2 i 3, a do peronów 4 i 5 trzeba będzie przejść górą. Podobnie od strony al. Bandurskiego dojście na perony ma być możliwe tylko pierwszym tunelem, bliższym przystankom tramwajowym. Dojście do starego budynku będzie niemożliwe.
"Na czas przebudowy obsługa podróżnych oraz poczekalnia i toalety zostaną przeniesione do kontenerów. Nie będzie więc tam miejsca na drobny handel, który był prowadzony w budynku głównym. Od kilku lat na terenie sąsiedniego dworca autobusowego funkcjonuje natomiast supermarket." – informuje Agnieszka Jurewicz z Wydziału ds. Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych.
Przebudowa dworca ma potrwać prawie dwa lata. W tym czasie pasażerowie muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami. Będą wyznaczone tymczasowe drogi dojścia do poszczególnych peronów, trzeba tez wziąć pod uwaga nieco dłuższy czas potrzebny na zakup biletu i dotarcie do pociągu. Na szczęście na samych peronach prace remontowe już się zakończyły i nie ma utrudnień w kursowaniu pociągów ani nagłych zmian torów, z których odjeżdżają składy.
Po przebudowie Dworzec Kaliski ma być z zewnątrz obłożony miedzianą blachą w różnych fakturach. Wnętrze niewiele będzie różnić się od tego, które znamy z ostatnich 30 lat. Przewidziano tam poczekalnię, kasy, kilka pomieszczeń na punkty gastronomiczne i toalety. Z dworca Łódź Kaliska odjeżdżają głównie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jadące w stronę Kutna, Łowicza, Sieradza oraz Łodzi Widzew. Stacja obsługuje też kilkanaście kursów Polregio, głównie do Warszawy, Poznania i Częstochowy, a od grudnia br. także do Torunia. Zatrzymują się na Kaliskim również dalekobieżne składy PKP Intercity, m.in. do Gdyni, Szczecina, Katowic czy Krakowa.
Demontowany budynek dworca Łódź Kaliska powstał na początku lat 90-tych XX wieku. Przedtem dworzec wyglądał jednak zupełnie inaczej - był to piękny secesyjny gmach, uważany swego czasu za jeden z najładniejszych budynków użytkowych w Łodzi. Z zewnątrz na budynku znajdowała się wieża zegarowa zwieńczona iglicą, a na placu przed dworcem funkcjonowała krańcówka tramwajowa. Pociągi zatrzymywały się na specjalnym kolejowym wiadukcie. Wnętrze zdobiły m.in. mosiężne wykończenia oraz kryształowe szyby w drzwiach.
Jacek Zemła/Express Ilustrowany

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Łódź. Rozpoczęła się rozbiórka dworca Łódź Kaliska. Na dwa lata dworzec będzie mieścił się w kontenerach - aip24

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki