Cały projekt kosztował ponad 1,1 mln zł. Miasto otrzymało na jego realizację dofinansowanie z UE, w wysokości 796 tys. zł. Głównym celem była promocja miasta wśród potencjalnych inwestorów i turystów. Jednak kampania była skierowana też do mieszkańców miasta.
- Warto, żebyśmy sami o sobie zaczęli mówić dobrze - mówił na konferencji poświęconej projektowi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi. - Zdarza się, że na zewnątrz Łódź jest postrzegana lepiej niż wśród jej mieszkańców.
W ramach projektu powstały trzy spoty i jeden film reklamowy. Ich tematem były gospodarka, kultura, edukacja i turystyka w mieście. Powstawały w lipcu i sierpniu br., natomiast emisja w telewizji miała miejsce w październiku.
- Jesteśmy miastem, które nie udaje - mówił na konferencji poświęconej projektowi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi. - W naszej kampanii reklamowej Łódź jest autentyczna. Pokazujemy tam sztukę, kreatywność i nasze murale.
Filmy i spoty uwiecznione zostały na płytach DVD i pendrive'ach. Łódź reklamowała się też podczas programów na kanałach TVN.
Kampania reklamowa trwała również w internecie. Miasto wykupiło bannery reklamowe i linki sponsorowane. W sieci pojawiły się także spoty reklamowe. Powstała też strona www o nazwie Brama Miasta. Ma zawierać informacje dotyczące m.in. wydarzeń w mieście. Strona zostanie uruchomiona w grudniu br.
Poza reklamami telewizyjnymi, miasto wyprodukowało też "gadżety kreatywne". Na konferencji, pracownicy Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą UMŁ, zaprezentowali grę "Alfabeta", opartą o alfabet Strzemińskiego, który zastosowany został też w logo miasta. Poza tym, Łódź promować mają też filcowe torby z logo miasta oraz wieszaki w kształcie liter.
- Szczególnie polecam grę - zachwalał wiceprezydent Stępień. - Być może wkrótce zorganizujemy jakiś turniej.
Miejscy urzędnicy zapewniają, że koniec realizacji projektu nie jest końcem promocji miasta.
- Mamy zamiar walczyć o dodatkowe środki, tak by w przyszłym roku znowu wyemitować nasze spoty - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji. - Ciągle wspieramy np. OFF Piotrkowska, czy Łódź Design. W dalszym ciągu będziemy też trzymać się marki Łodzi Kreatywnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?