Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź wydała ponad 1 mln zł na reklamę i gadżety [ZDJĘCIA]

Michał Meksa
materiały promocyjne
Nowe gadżety, kampania reklamowa w telewizji i internecie oraz nowa strona internetowa. Władze miasta podsumowały we wtorek projekt "Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych".

Cały projekt kosztował ponad 1,1 mln zł. Miasto otrzymało na jego realizację dofinansowanie z UE, w wysokości 796 tys. zł. Głównym celem była promocja miasta wśród potencjalnych inwestorów i turystów. Jednak kampania była skierowana też do mieszkańców miasta.

- Warto, żebyśmy sami o sobie zaczęli mówić dobrze - mówił na konferencji poświęconej projektowi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi. - Zdarza się, że na zewnątrz Łódź jest postrzegana lepiej niż wśród jej mieszkańców.

W ramach projektu powstały trzy spoty i jeden film reklamowy. Ich tematem były gospodarka, kultura, edukacja i turystyka w mieście. Powstawały w lipcu i sierpniu br., natomiast emisja w telewizji miała miejsce w październiku.

- Jesteśmy miastem, które nie udaje - mówił na konferencji poświęconej projektowi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi. - W naszej kampanii reklamowej Łódź jest autentyczna. Pokazujemy tam sztukę, kreatywność i nasze murale.

Filmy i spoty uwiecznione zostały na płytach DVD i pendrive'ach. Łódź reklamowała się też podczas programów na kanałach TVN.

Kampania reklamowa trwała również w internecie. Miasto wykupiło bannery reklamowe i linki sponsorowane. W sieci pojawiły się także spoty reklamowe. Powstała też strona www o nazwie Brama Miasta. Ma zawierać informacje dotyczące m.in. wydarzeń w mieście. Strona zostanie uruchomiona w grudniu br.

Poza reklamami telewizyjnymi, miasto wyprodukowało też "gadżety kreatywne". Na konferencji, pracownicy Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą UMŁ, zaprezentowali grę "Alfabeta", opartą o alfabet Strzemińskiego, który zastosowany został też w logo miasta. Poza tym, Łódź promować mają też filcowe torby z logo miasta oraz wieszaki w kształcie liter.

- Szczególnie polecam grę - zachwalał wiceprezydent Stępień. - Być może wkrótce zorganizujemy jakiś turniej.

Miejscy urzędnicy zapewniają, że koniec realizacji projektu nie jest końcem promocji miasta.

- Mamy zamiar walczyć o dodatkowe środki, tak by w przyszłym roku znowu wyemitować nasze spoty - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji. - Ciągle wspieramy np. OFF Piotrkowska, czy Łódź Design. W dalszym ciągu będziemy też trzymać się marki Łodzi Kreatywnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki