Łódzki rower publiczny. Oferta Nextbike najbardziej korzystna

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Łukasz Gdak
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi rozstrzygnął przetarg na budowę systemu roweru miejskiego. W ocenie ZDiT najbardziej korzystną ofertę: niecałe 12,3 mln zł złożyła firma Nextbike.

13,2 mln zł złożone przez konsorcjum firm Egis Road Operation System Polska i BikeU uznano za gorszą, a ofertę konsorcjum firm Arcus&Romet Group oraz Romet Renatl System (8,9 mln zł) wykluczono z przetargu.

Już trzech chętnych na łódzki rower publiczny

Wszystkie firmy zaoferowały się uruchomić rower do końca marca, czyli o miesiąc wcześniej niż wymagało to miasto.

Łódzki rower publiczny nie musi mieć tandemów

To trzeci już przetarg mający na celu wyłonienie w Łodzi operatora roweru miejskiego. W pierwszym oferty były za wysokie, w drugim oferenci odpadli w wyniku długiej batalii prawnej. Prawdopodobnie także i teraz od wyniku będą odwołania.

Łódzki Rower Publiczny. ZDiT ogłasza trzeci przetarg [INFOGRAFIKA]

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
7-13 grudnia 2015 r.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rowerman

Jeździj rowerem poboczem i nie zawracaj d---y

x
xxxxxx

co to jest sarkazm? Chyba nie bardzo... Zobacz, kiedy jest dodawany ten komentarz......

r
rowerzysta

Rower miejski ma być solidny i dobrze jeździć, ani kształt ramy ani nawet masa nie są tak ważne. Przecież nikt nie będzie się nim ścigał, a raczej stosował do dojazdów na krótkie dystanse. Dlaczego damka? Bo jest bardziej uniwersalna, łatwiej wsiąść i zsiąść, wielkość ramy nie dyskryminuje nikogo ze względu na wzrost - tzn. sama rama może być duża, aby jechać mogły i wysokie osoby, ale po opuszczeniu siodełka nie jest przeszkodą dla osób niskich. Wszystkie systemy rowerów publicznych to damki i nikt na to nie narzeka.

B
Bolo

... tego pacjenta "powyżej" do dobrego psychiatry!

i
ile

ile wyjdzie na 1 rower tylko tyle mnie nurtuje bi boję się że wyjdzie drożej niż każdy chętny co miałby ochotę raz na czas się przejechać miałby rower za dwa koła bo to jest lekko licząc 12300 rowerów po 1000 zł

x
xxxxxx

-----------------------------------------------------------
1. SZCZEGÓLNIE DOTKLIWIE KARAĆ KIEROWCÓW (i nie tylko) PRZEJEŻDŻAJĄCYCH PRZY CZERWONYM ŚWIETLE!
2. Karać surowo kierowców za parkowanie na trawnikach, torowiskach tramwajowych oraz niezatrzymywanie się przed zieloną strzałką !
3. Wprowadzić w każdym samochodzie obowiązkowe czujniki zabraniające przekraczania dozwolonej prędkości !
4. Dać pieszym pierwszeństwo przed samochodami !
5. Zlikwidować wszystkie dzikie parkingi !
6. Odseparować całkowicie samochody od ludzi !
7. Wprowadzić obowiązkowe AC dla kierowców !
8. Wzorem m. in. Londynu, wprowadzić opłaty za wjazd samochodem do szerokiego centrum miast !
9. Zakazać wjazdu do miast starym, zdezelowanym, śmierdzącym gruchotom (których w Polsce jest większość) !
10. Przestać zmieniać istniejące chodniki, place zabaw i trawniki na parkingi !
11. Wprowadzić dotkliwe kary dla kierowców za nierespektowanie zakazów wjazdu !
12. Pozwolić pieszemu i rowerzyście na poruszanie się całą szerokością jezdni (coś jak na Piotrkowskiej !
13. Ujawnić jakie koszty ponosi rocznie Państwo w związku z renowacją trawników rozjeżdżonych przez kierowców oraz jakie koszty ponosi mieszkaniec zmuszony do wdychania spalin samochodowych !
14. Wszystkie wykroczenia popełniane przez kierowców nagrywać i wysyłać na Policję lub do SM !
-------------------------------------------------

P
POdPIS

Rower jak rower, nawet pedały ma ale z tym czymś na tylcu wygląda śiesznie (pegaza z tego nie bedzie) ! I same damki ? To dyskryminacja mężczyzn ! W życiu nie posadzę swoich 4liter na czymś takim. To obciach ! 12 000 000 razy kilkanaście duzych miast, kilkadziesiąt mniejszych. Warto było organizować masy, kiełbasy i podobne by ludzie stwierdzili, że bez roweru, ścieżek, kontruchów, śluz, zwężeń, poszerzeń i tak dalej, życia nie ma ! Czas liczyć kasę !

M
M.

Chyba ktoś tu jest przewrażliwiony. To zdanie to stwierdzenie faktu, nie zauważyłam, by było nacechowane emocjonalnie.

p
panna lodzia

I budowa wiaduktu nad torami kolejowymi....

G
Gość

Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !
Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !
Wprowadzić zmianę w Ustawie PORD by tak jak dawniej, na przejazdach z droga rowerową, to rowerzysta miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa samochodowi !
Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !
Zakazać wjazdu rowerami do parków !
Odseparować całkowicie rowerzystów od pieszych - likwidacja CPR !
Wprowadzić obowiązkową rejestracje rowerów !
Przywrócić poprzednie, surowe, kary za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu !
Ujawnić jakie koszty ponosi UMŁ w związku z organizacją Masy Krytycznej !
Ile osób z fundacji Fenomen jest zatrudnionych w instytucjach utrzymywanych przez podatników?

W związku z coraz większą ilością wypadków powodowanych rowerzystów proponuję zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie rowerzystów.
Jak policja i SM zacznie dostawać kilkaset zgłoszeń o rowerzystach jeżdżących chodnikami i po przejściach dla pieszych to obiboki dla świętego spokoju zajmą się zrobieniem porządku z tą grupą użytkowników dróg!

997, 112, 986

a
a

"W ocenie ZDiT najbardziej korzystną ofertę: niecałe 12,3 mln zł złożyła firma Nextbike."

A w ocenie Dziennika Łódzkiego to kto złożył najlepszą ofertę? Bo takie wytykanie "w ocenie pana X", "w ocenie ZDiT" itp to tak jakby oni coś złego zrobili.

Dodaj ogłoszenie