5 z 13
![Pierwszy lot Racera w Marignane. Zwracają uwagę dwa boczne...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/de/82/666c12785c9c7_o_large.jpg)
fot. Jérôme Deulin / Airbus Helicopters
Pierwszy lot Racera w Marignane. Zwracają uwagę dwa boczne wiriniki ze śmigłami pchającymi.
6 z 13
![Pierwszy lot Racera w Marignane. Zwracają uwagę dwa boczne...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/50/2d/666c127977b07_o_large.jpg)
fot. Jérôme Deulin / Airbus Helicopters
Pierwszy lot Racera w Marignane. Zwracają uwagę dwa boczne wiriniki ze śmigłami pchającymi.
7 z 13
![Pierwszy lot Racera w Marignane. Zwracają uwagę dwa boczne...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/ff/79/666c127ad35cb_o_large.jpg)
fot. Jérôme Deulin / Airbus Helicopters
Pierwszy lot Racera w Marignane. Zwracają uwagę dwa boczne wiriniki ze śmigłami pchającymi.
8 z 13
![W pełni elektryczny prototyp CityAirbusa NextGen...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/9c/dc/666c1561122d2_o_large.jpg)
fot. Airbus Helicopters - Christian Keller
W pełni elektryczny prototyp CityAirbusa NextGen zaprezentowany w marcu tego roku. Dwutonowy CityAirbus o rozpiętości skrzydeł około 12 metrów jest opracowywany tak, aby mógł latać na dystansie 80 km i osiągać prędkość przelotową 120 km/godz, dzięki czemu będzie doskonale nadał się do różnych misji w dużych miastach.
Duży udział w opracowaniu tej konstrukcji mają inżynierowie z łódzkiego biura Airbus Helicopters