Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzkie: Nowości na kolei

kj
Dworzec Łódź Widzew czeka budowa nowych peronów - docelowo na stacji będą trzy, o tunelu obsługującym kolej dużych prędkości będziemy mogli pomarzyć dopiero po zakończeniu budowy nowego dworca Łódź Fabryczna oraz przywrócony zostanie ruch pasażerski na odcinku Łowicz - Łódź. To najważniejsze nowości ogłoszone na briefingu zorganizowanym przez Jolantę Chełmińską, wojewodę łódzkiego.

- Nie chcieliśmy zamykać stacji, dlatego niemożliwe było jednoczesne przeprowadzenie prac w budynku i otoczeniu Widzewa oraz na peronach - mówił o podzieleniu na etapy modernizacji stacji Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK.

Pod koniec przyszłego roku rozpocznie się budowa przejścia podziemnego, które zastąpi istniejącą kładkę oraz dwóch nowych peronów. Na początku 2013 roku, kiedy zakończą się wspomniane prace, zostaną zlikwidowane istniejące perony, a przebudowie poddany zostanie ten najbliższy budynkowi dworca. Każdy z nowo wybudowanych peronów będzie miał 400 m długości (z czego 200 pod dachem) i 15 m szerokości. Według zapewnień, prace nie spowodują żadnych utrudnień w obsłudze pasażerów.

W latach 2011 - 2014, kiedy wznoszona będzie Fabryczna z multimodalnym węzłem komunikacyjnym, pociągi pojadą między Widzewem a Łodzią Kaliską przez stację Łódź Chojny. Na tej trasie również jest planowany remont torowiska.

Przywrócona - i to już w przyszłym roku - zostanie także linia łącząca Łódź z Łowiczem. Zawieszone w 2007 roku (ze względu na katastrofalny stan torów) połączenie, wróci do rozkładów najprawdopodobniej we wrześniu przyszłego roku. Pociągi pasażerskie pojadą po tej trasie z prędkością około 90 km/h.

Już wkrótce, bo jeszcze w listopadzie, rozpoczną się roboty na odcinku Skierniewice - Radziwiłłów Mazowiecki, będące częścią II etapu modernizacji połączenia między Łodzią a Warszawą. Remont kolejnego etapu, wiodącego bezpośrednio do stolicy, rozpocznie się na przełomie kwietnia i maja przyszłego roku.

Zlokalizowany 16 metrów pod ziemią dworzec Łódź Fabryczna, który w opinii ekspertów stanowi najtrudniejszy element planowanej inwestycji, docelowo połączony zostanie podziemnym tunelem z Łodzią Kaliską. Rozpoczęcie tych prac możliwe jednak będzie nie wcześniej niż po zakończeniu budowy Fabrycznej, czyli po 2014 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki