Miasto Zgierz podpisało umowy z łódzkim MPK i firmą Kemy z Łodzi na remont torowiska z Łodzi do Zgierza. Pierwsza z umów obejmuje odcinek między Helenówkiem a zgierskim Kurakiem.
- Teraz trwa remont między granicami Łodzi, a łódzkim Kurakiem – mówi Bartosz Stępień z łódzkiego MPK. - My z firmą Kemy stworzyliśmy konsorcjum. Jest ona odpowiedzialna za podbudowę i podziemne instalacje. Natomiast pracownicy naszego Zakładu Torów i Sieci zbudują tory i sieć nadziemna.
Kontrakt, który miasto Zgierz podpisało z firmą Kemy i MPK opiewa na około 24 miliony złotych. Uzyskano na ten cel fundusze unijne, a także 2 mln wsparcia z budżetu państwa.
Na razie przy torowisku pracują głównie pracownicy firmy Kemy, którzy przygotowuje teren tak, by można było za jakiś czas położyć tory. Najpierw usunięto części starego torowiska, linie trakcyjną. Teraz utwardzają teren. Po zakończeniu tych prac w Zgierzu pojawią się ekipy MPK, które będą układać tory.
Ale pod koniec sierpnia Przemysław Staniszewski, prezydent Zgierza podpisał kolejny kontrakt z konsorcjum w którego skład wchodzi wspomniane już Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy oraz MPK. Tym razem na remont torowiska między Kurakiem a Placem Kilińskiego w Zgierzu.