W miejskim budżecie zabezpieczono na ten cel 12,5 miliona złotych, ale miasto stara się jeszcze o pozyskanie środków z zewnątrz. Prezydent Przemysław Staniszewski przewiduje, że połączenie tramwajowe z Łodzi zostanie przywrócone pod koniec przyszłego roku.
Trwa też remont torowiska w Pabianicach. Jak zapewnia Grzegorz Mackiewicz, prezydent tego miara. to w zasadzie budowa całej linii tramwajowej od nowa. Jeszcze w 2019 roku zakończył się demontaż sieci trakcyjnej znad pabianickiej części trasy. Od grudnia 2019 roku do lutego tego roku demontowane było natomiast samo torowisko (z zachowaniem przejezdności skrzyżowań i wjazdów na posesje). W marcu rozpoczęły się natomiast roboty demontażowe w Ksawerowie, co wymusiło zawieszenie kursowania linii 41.
Przebudowa linii 41 kosztować będzie ponad 173 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum w skład, którego wchodzą: Progreg InfraCity, MPK Łódź, Włodan. W sumie wymienionych zostanie 8,66 kilometra torowiska, w tym 5,79 km przypada na odcinek pabianicki, a 2,87 km na odcinek ksawerowski.
Remontowana jest też ul. Warszawska, jedna z ważniejszych arterii w Pabianicach. Jej remont wyceniono na ponad 6 mln zł. Przewiduje się, że tramwajem do Pabianic, podobnie jak do Zgierza, pojedziemy pod koniec ubiegłego roku.