Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Meriva, auto inne niż wszystkie

Marzena Maciejczyk
Opel twierdzi,że nowa meriva to samochód dla miłośników podróży z rodziną. Jeśli są to kobiety, przyszłość tego modelu wydaje się być przesądzona.

Prezentując pierwszą generację merivy w 2003 roku, firma Opel stworzyła nowy segment rynku - małe, przystępne cenowo samochody jedno bryłowym nadwoziu, przestronnej kabinie i wysokiej pozycji siedzenia. Druga odsłona modelu jest odpowiedzią na nową koncepcję wizualną marki, której hasło brzmi: "mistrzostwo formy w połączeniu z niemiecką precyzją". Dowodem na to jest,na przykład, niska i opływowa linia dachu, motyw ostrza na boku i linia tylnego okna w kształcie fali które nie tylko dają nadwoziu nowoczesny wygląd. Rozwiązanie to pozwala też pasażerom na tylnych fotelach obserwować bez przeszkód to, co dzieje się za oknami samochodu. Ale najważniejszym wyróżnikiem nadwozia nowej merivy są innowacyjne drzwi zawieszone na tylnych zawiasach, które mają szeroki kąt otwarcia -prawie 90 stopni ,czyli znacznie większy, w porównaniu do 67 stopni w przypadku tradycyjnych drzwi.- Dzięki takiemu sposobowi otwierania, łatwiej włożyć do kabiny fotelik dla dziecka i dużo wygodniej jest wsiąść i wysiąść - mówi Jan Petri, zastępca kierownika działu sprzedaży zbiorowej w łódzkiej firmie Trax.- Podejrzewam, że to jeden z powodów, dla którego samochód ten najczęściej kupują młode rodziny albo osoby starsze, które spędzają dużo czasu poza domem. Patrząc na merivę okiem kobiety dodam, że pod względem funkcjonalności, sposobu prowadzenia i osiągów meriva jest idealna dla pań, które lubią wygodne żwawe auta o wyszukanej stylizacji, ale na co dzień zawożą dzieci do przedszkola, rodziców na działkę i duże zakupy do domu. Kierowca merivy może cieszyć się przestronnym, wysokim wnętrzem i prawie nieskończonymi możliwościami jego aranżacji. Jeśli zasiądzie za kierownicą, będzie miał przed sobą deskę rozdzielczą w kształcie skrzydła z ładnie wyrzeźbioną centralną kolumną. Nie tylko kobiety ucieszy wysokie położenie dźwigni zmiany biegów i elektryczny hamulec ręczny, dostępny w standardowym wyposażeniu. Przednie fotele oferują największy w swojej klasie zakres regulacji: w poziomie oraz w pionie, dzięki czemu pasażerowie różnego wzrostu i różnej wagi z łatwością znajdą pozycję najwygodniejszą dla siebie. Przednie fotele mają też zamontowane stoliki dla pasażerów z tyłu. Podróżujący na tylnych fotelach siedzą wyżej niż kierowca i jego sąsiad, co zapewnia lepszą widoczność drogi.W dodatku siedzenia z tyłu mogą być przesuwane oraz zostać łatwo złożone dzięki systemowi pasków, których można używać za pomocą jednej ręki, zarówno od strony wnętrza kabiny, jak i od strony przestrzeni bagażowej. Podłoga bagażnika może być umieszczona na dwóch wysokościach. W pozycji wyższej znajduje się na poziomie złożonych tylnych foteli tworząc szeroką, długą i równą powierzchnię, z dodatkową przestrzenią pod spodem. Niższa pozycja ułatwia przewóz wyższych przedmiotów. Wiadomość dla osób lubiących porządek: wnętrze tego samochodu kryje w sobie 32 wygodne schowki na różne drobne przedmioty, w tym zamocowane na aluminiowych szynach pomiędzy przednimi fotelami, wbudowane w ruchomy podłokietnik. Ale meriva nie tylko dobrze prezentuje.Lekko się prowadzi, łatwo nią manewrować na parkingu i zawracać. W dodatku jest lżej zawieszona niż konkurencyjne modele, co ułatwia podróżowanie po polskich drogach. Pod jej maską mogą pracować silniki benzynowe i diesle od mocy od 75KMdo 140 KM.

Wszystkie spełniają wymagania normy emisji Euro 5. Silniki benzynowe to trzy modele nowej generacji o pojemności 1,4 l, podstawowa jednostka ma 100 KM mocy.Najmocniejszym silnikiem w tej gamie jest 1.4 Turbo o mocy 140 KM, który,w porównaniu do silnika poprzedniej generacji o pojemności 1,8 l, oferuje moc większą o 12 proc. i mniejszą o 10 proc. emisję dwutlenku węgla. Wśród silników wysokoprężnych do wyboru jest pięć o mocach 75, 95, 100, 110 i 130 KM. Kierowcom, którym zależy na ekonomicznej i ekologicznej eksploatacji, producent poleca silnik 1.3 CDT IecoFLEX o mocy 95 KM. Jego spalanie w cyklu mieszanym to 4,7 l/100km I jest jeszcze coś.Niemieckie stowarzyszenie niezależnych lekarzy i fizjoterapeutów zajmujących się problemami z kręgosłupem "Akcja na rzecz zdrowych pleców" nadało merivie swoją pieczęć aprobaty, nagradzając system drzwi na tylnych zawiasach, system składanie tylnych foteli, opcjonalne wszechstronnie regulowane fotele przednie oraz zintegrowany bagażnik dla rowerów. To pierwszy samochód, w którym znalazło się tak dużo rozwiązań rekomendowanych przez specjalistów ochrony zdrowia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki