Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto Łódź wyda grube pieniądze na reklamowanie się w mediach społecznościowych

Marcin Darda
Marcin Darda
Miasto Łódź wyda grube pieniądze na reklamowanie się w mediach społecznościowych
Miasto Łódź wyda grube pieniądze na reklamowanie się w mediach społecznościowych archiwum
Ponad 520 tys. zł (brutto) Urząd Miasta Łodzi planuje wydać na sponsorowane posty w mediach społecznościowych, jak Facebook, Twitter czy Tik-Tok. Do przetargu zgłosił się pięć firm z Warszawy, Torunia i Gdańska.

Najwięcej, bo aż 300 tys. zł (netto) miasto Łódź wyda na promowanie się na Facebooku, na Google 50 tys. zł, 15 tys. zł na Twitterze, a 25 tys. zł na Tik-Tok. Chodzi o posty, które przez fakt, że są sponsorowane, zwiększają swój zasięg w mediach społecznościowych.

- Przedmiot przetargu dotyczy wsparcia reklamowego treści publikowanych na miejskich profilach w mediach społecznościowych – mówi Marcin Masłowski, rzecznik prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej (PO). - W związku ze stałym rozwojem i profesjonalizacją internetowych kanałów komunikacji jest to niezbędny element skutecznego docierania do mieszkańców. Analogiczne postępowanie nie było prowadzone w ubiegłym roku.

KONTROWERSYJNY PROFIL ŁODZI NA FACEBOOKU

Do przetargu zgłosiło się pięć agencji, wszystkie spoza Łodzi. Najniższa kwota jaką zaproponowano 403 tys. zł, najwyższa 577 tys. zł. W specyfikacji przetargowej zapisano jednak, że Urząd Miasta Łodzi na zlecenie tej usługi dysponuje kwotą 520 tys. zł brutto.

300 tys. zł na wsparcie zasięgów na Facebooku to przede wszystkim wsparcie dla miejskiego profilu. Jest przez branżę uznawany za najlepiej prowadzony wśród samorządowych fanpage’ów, ale w Łodzi oceniany też przez część opinii publicznej, jaki i radnych
- głównie opozycji - za publikujący treści niesmaczne, mające spory wpływ na niszczenie wizerunku miasta. Ostatnia wpadka to wpis o treści:

„Co by było, gdyby kilometrowa asteroida uderzyła w Bałuty? Oprócz strat szacowanych ponoć na 2 zł, powstałby niemal dziesięciokilometrowy krater”.

"MIASTO ŁÓDŹ DRWI ZE SWOICH MIESZKAŃCÓW"

Ten wpis komentowano jako najbardziej idiotyczny z możliwych. Wojewoda łódzki Tobiasz Bocheński ironicznie komentował, że gdyby asteroida uderzyła w Urząd Miasta Łodzi, „straty z pewnością byłyby jeszcze niższe”, a radny Sebastian Bulak (PiS) domagał się zwolnienia urzędnika odpowiedzialnego za upokarzające drwiny z mieszkańców własnego miasta.

Co więcej, krytyczny, uderzający w we władze Łodzi wyemitowała na ten temat ogólnopolska telewizja uznawana za sprzyjającą Platformie Obywatelskiej, która przecież rządzi Łodzią. W każdym razie w UMŁ tradycyjnie żadnych konsekwencji nie wyciągnięto.

"JAK MIASTO ŁÓDŹ KUPOWAŁO FANÓW NA FACEBOOKU"

W 2022 r. UMŁ rozstrzygnął przetarg na „pozyskanie 80,000 nowych obserwujących (fanów)” dla profilu Łódź za 50,4 tys. zł., co wśród łodzian obudziło sporo kontrowersji, bo miasto często formułuje przekaz, że „na nic nie ma pieniędzy”. W czerwcu, gdy przetarg rozstrzygano, profil Łodzi miał 420 tys. fanów, ale od tamtego czasu przybyło ich nie 80 tys., a niespełna 40 tys.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki