Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto planuje rowerowe drogi. Cykliści liczyli na więcej

Krzysztof Spychała
Krzysztof Spychała
Z al. Jana Pawła II będzie można w 2021 r. skręcić w prawo, w drogę rowerową biegnącą wzdłuż ul. Obywatelskiej.
Z al. Jana Pawła II będzie można w 2021 r. skręcić w prawo, w drogę rowerową biegnącą wzdłuż ul. Obywatelskiej. Krzysztof Szymczak
W przyszłym roku Zarząd Inwestycji Miejskich zamierza wybudować dla cyklistów zaledwie 1700 metrów dróg dla rowerów.

I tylko o tyle, czyli ledwo o jeden procent, jeśli ten plan zostanie zrealizowany, powiększy się w Łodzi 170-kilometrowa sieć odseparowanych od ruchu samochodowego, a więc bezpiecznych i wygodnych traktów dla miłośników alternatywnego poruszania się po mieście. Tę wygodę będą jednak dzielić ze spacerowiczami.

W przyszłym roku

  • Pieszo-rowerowy ciąg ma powstać wzdłuż remontowanej al. Śmigłego-Rydza, po wschodniej stronie tej arterii, od ul. Przybyszewskiego do nowego wiaduktu na Rydza, gdzie połączą się z Kocim Szlakiem biegnącym na Księży Młyn (gdy ten wreszcie powstanie). Licząca 1200 metrów inwestycja ma być gotowa w październiku 2021, razem z przebudowaną aleją.
  • Na Obywatelskiej, od al. Jana Pawła II do ul. Nowe Sady (500 metrów) powstanie w miejscu biegnącego tam po północnej stronie ulicy chodnika również droga dla jednośladów. To ważna inwestycja rowerowa, bo po wyremontowaniu dalszego odcinka ul. Obywatelskiej (do Jankego) połączy Retkinię i Karolew z Nowym Rokiciem, z ul. Pabianicką czy Paderewskiego. Szacowany koszt to 1,2 mln zł, wraz z chodnikiem, zielenią, nowym przystankiem autobusowym i przejazdami przez skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przetargu jeszcze nie ogłoszono.

Przez dwa lata

Pozostałe planowane przez ZIM inwestycje mają zostać zrealizowane w cyklu 2-letnim. Są to:

  • Tzw. Koci Szlak od al. Piłsudskiego przy Paryskiej, wzdłuż Scheiblerowskiej bocznicy kolejowej na Księży Młyn i do ul. Targowej (1600 metrów). Trwa etap projektowania. To droga, która miała powstać już dawno, pierwszy projekt powstał w 2012 r., ale stracił ważność i trafił do kosza. Koszt jeszcze nie jest znany, przetarg nie został ogłoszony.
  • Droga rowerowa wzdłuż północnej jezdni ul. Sikorskiego od Łagiewnickiej do Zgierskiej. 1500 metrów po stronie, gdzie DdR już istnieje, tyle że z kostki Bauma, a ma być asfaltowa. Przetarg nieogłoszony (formuła zaprojektuj i buduj), więc koszt i termin rozpoczęcia prac nie jest znany.
  • Droga rowerowa wzdłuż parku Staromiejskiego i ul. Ogrodowej/Północnej. Ma połączyć się z nowo wybudowanym przejazdem przez ul. Zachodnią przy pałacu Poznańskiego. Trwa opracowywanie koncepcji, przetarg być może ogłoszony zostanie jeszcze w grudniu.

W sumie w ciągu nadchodzących dwóch lat w Łodzi powstanie około 6 km rowerowych dróg, w tym 1,5 km to właściwie przebudowa. Skromnie. W dodatku nadal nic nie słychać o najważniejszej dla rowerowej Retkini inwestycji, czyli separowanej drodze wzdłuż al. Wyszyńskiego. Być może ze względu na kolosalne koszty, które kilka lat temu szacowano na, bagatela, 15 mln zł.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Miasto planuje rowerowe drogi. Cykliści liczyli na więcej - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki