Mniej wielopoziomowych parkingów w centrum Łodzi

    Mniej wielopoziomowych parkingów w centrum Łodzi

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    W tym miejscu miał powstać czteropoziomowy parking, ale skończyło się na planach

    W tym miejscu miał powstać czteropoziomowy parking, ale skończyło się na planach ©Grzegorz Gałasiński

    Miejsc parkingowych w ścisłym centrum Łodzi brakuje, dlatego łodzianie do lat czekają na wielopoziomowe parkingi. Tymczasem o ile w ubiegłym roku była jeszcze mowa o budowie dziewięciu takich obiektów, obecna koncepcja zakłada tylko cztery.
    W tym miejscu miał powstać czteropoziomowy parking, ale skończyło się na planach

    W tym miejscu miał powstać czteropoziomowy parking, ale skończyło się na planach ©Grzegorz Gałasiński

    Realizacja koncepcji budowy wielopoziomowych obiektów ma się rozpocząć na początku przyszłego roku od Tuwima 7.

    - Wówczas rozpocznie się procedura związana z budową parkingu na placu Komuny Paryskiej. Obecnie trwają prace związane z pozyskaniem nieruchomości, którą miasto mogłoby zamienić z Orlenem w celu przejęcia terenu zajmowanego przez stację paliw - wyjaśnia Marcin Masłowski, rzecznik prezydent Łodzi.

    Podziemny parking pod pl. Komuny Paryskiej (ul. Tuwima 7) ma mieć od dwóch do trzech poziomów. Takie plany były już trzy lata temu, gdy ówczesny komisarz miasta podkreślał, że będzie to pierwszy obiekt wybudowany na zasadzie koncesji. Jednak do przetargu na projekt, budowę i użytkowanie parkingu nikt się nie zgłosił.

    Czteropoziomowy parking miał powstać u zbiegu al. Mickiewicza i ul. Wólczańskiej. W tym celu w czerwcu ubiegłego roku zlikwidowano tam prywatny parking strzeżony. Inicjatywa jednak spaliła na panewce.

    - Przez prawie rok, po likwidacji parkingu strzeżonego, nic na działce się nie działo. Wszyscy parkowali za darmo. W czerwcu ustawiono parkomaty, ale już we wrześniu parking przejął sąsiedni biurowiec - mówi łodzianin mieszkający przy ul. Wólczańskiej. - Jak miasto na tym skorzystało? Przecież przez rok straciło masę pieniędzy, bo poprzedni właściciel płacił miesięcznie czynsz dzierżawczy w wysokości 5,5 tys. zł.

    Magistrat tłumaczy, że plany budowy wielopoziomowca pokrzyżowały sprawy majątkowe. Działki przeznaczone na parking zostały wcześniej wywłaszczone pod budowę al. Mickiewicza (1976 r.). Jednak nowa droga powstała tuż obok nich. Nawet gdyby zawiadomiono byłych właścicieli o możliwości zwrotu nieruchomości, nie zapewniłoby to pewności prawnej.

    - W opinii Wydziału Majątku Miasta wywłaszczenie nastąpiło z naruszeniem prawa. Na tej podstawie pani prezydent zdecydowała, że przeznaczenie nieruchomości dla procedur partnerstwa publiczno-prywatnego jest zbyt ryzykowne - tłumaczy Marcin Masłowski.

    Dlatego teren postanowiono wydzierżawić Centrum Biznesowemu Synergia, które jest właścicielem zabytkowej nieruchomości przy ul. Wólczańskiej 128/134 (dawnej fabryki A. Doube) i bierze udział w programie "Mia100Kamienic". Ze względu na planowaną rozbudowę pierzei firma będzie musiała zamknąć wjazd od ul. Wólczańskiej oraz zlikwidować części miejsc parkingowych na swojej posesji.

    Co z innymi działkami, które jeszcze niedawno były brane pod uwagę? Magistrat zrezygnował z lokalizacji Gdańska - Mała.

    - Na wniosek kupców "Zielonego Rynku" zapadła decyzja o wydłużeniu dzierżawy na rzecz kupców, którzy także rozpatrują możliwość budowy parkingu - wyjaśnia Masłowski.

    Jako rezerwowa lokalizacja traktowany jest nadal pasaż Schillera. Przede wszystkim budowa parkingu w tym miejscu byłaby kosztowana ze względu na istniejące podziemne instalację, a to zniechęca inwestorów.

    Ponadto jednoczesna budowa parkingów przy al. Schillera i pl. Komuny Paryskiej wiązałaby się poważnymi utrudnieniami w ruchu w centrum. Ale to nie jedyny kłopot. - Na części nieruchomości trwa próba uregulowania stanu prawnego na drodze sądowej - dodaje Masłowski.

    Pozostaje jeszcze działka przy al. Kościuszki 42 oraz narożnik Wólczańskiej i 6. Sierpnia, które nadal są brane pod uwagę, ale tylko jako lokalizacje parkingów automatycznych, których konstrukcję można łatwo zdemontować. Powstałyby one na zasadzie dzierżawy terenu.

    - W tej formule rozpatrywana jest też lokalizacja przy al. Kościuszki 50, ale wymaga ona szczegółowej analizy urbanistycznej ze względu na charakterystykę obecnej zabudowy i ewentualne kolizje z istniejącymi obiektami - mówi Masłowski.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (8)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

    Czy 9 czy 4 nie ważne - ważne by wreszcie jakieś takie parkingi powstały!
    Tak jak juz wiele osób tutaj psiało na Piotrkowskiej są pustki bo nie ma gdzie zaparkwoać - jak wybudują to będą tłumy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niech budują pietrowe naziemne parkingi

    ss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 8

    wyjdzie duzo taniej, zrobić cos estetycznego, zarzucic siatką na której bedzie piela sie zielona roslinnosc i bedzie git. Jest masa budynków w centrum do wyburzenia wiec w tym miejscu moglyby...rozwiń całość

    wyjdzie duzo taniej, zrobić cos estetycznego, zarzucic siatką na której bedzie piela sie zielona roslinnosc i bedzie git. Jest masa budynków w centrum do wyburzenia wiec w tym miejscu moglyby zostac wybudowane parkingi. Na poziomie od frontu punkty usługowe a w głebi pietrowe parkingi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pl. komuny ?

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 4

    W pierwszej kolejność na placu komuny paryskiej ? Czy to oby nie jest bezpośrednie sąsiedztwo UMŁ i UW ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    po co ?

    Łapiduch (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

    teraz 3 złotych za parking ludziska nie chcą płacić , a te wielopoziomowe za darmo przecież nie będą


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bo 3 zł za godzinę to rozbuj.

    ss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    stawka 1zł za pierwszą godzinę, 2zł za drugą godzinę. Takie powinny być stawki parkingów na ulicach, po to by korzystali z nich tylko Ci co są w centrum na chwilę by coś kupić czy załatwić....rozwiń całość

    stawka 1zł za pierwszą godzinę, 2zł za drugą godzinę. Takie powinny być stawki parkingów na ulicach, po to by korzystali z nich tylko Ci co są w centrum na chwilę by coś kupić czy załatwić. Pracownicy i mieszkańcy powinni stawiać auta na parkingach piętrowych i tam powinna być promocyjna stawka np 4zł dla parkujących do 10h i 6zł za 24h, 200zł za cały miesiąc.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na wielopoziomym 7 zł.

    realista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Żeby wielopoziomowe się zwróciły, wolnorynkowa stawka będzie musiała wynosić 7 zł. Może miasto dopłaci kierowcom ale czarno to widzę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    gitara

    pisztolet (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 4

    Mnie zastanwia tlko jedno. w centrum miasta mamy pełno pustych placy na zielonej, gdanskiej, kilinskiego itd ale miasto upracie szuka miejscowek juz zagospodarowanych czesto bedacych w dzierzawie...rozwiń całość

    Mnie zastanwia tlko jedno. w centrum miasta mamy pełno pustych placy na zielonej, gdanskiej, kilinskiego itd ale miasto upracie szuka miejscowek juz zagospodarowanych czesto bedacych w dzierzawie przez podmioty gospodarcze via pl komny paryskiej badz uzytecznych dla mieszkancow (pasaż schillera). Efekt jest taki ze nie bedzie parkingow wcale i status qvo zachowamy. Brawo!! Ja parkuje na Retkini a stamatad to jzu tylko 40 min z buta bo tramwaje niebawem odejda w zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dramat

    pisztolet (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

    Mnie zastanwia tlko jedno. w centrum miasta mamy pełno pustych placy na zielonej, gdanskiej, kilinskiego itd ale miasto upracie szuka miejscowek juz zagospodarowanych czesto bedacych w dzierzawie...rozwiń całość

    Mnie zastanwia tlko jedno. w centrum miasta mamy pełno pustych placy na zielonej, gdanskiej, kilinskiego itd ale miasto upracie szuka miejscowek juz zagospodarowanych czesto bedacych w dzierzawie przez podmioty gospodarcze via pl komny paryskiej badz uzytecznych dla mieszkancow (pasaż schillera). Efekt jest taki ze nie bedzie parkingow wcale i status qvo zachowamy. Brawo!! Ja parkuje na Retkini a stamatad to jzu tylko 40 min z buta bo tramwaje niebawem odejda w zapomnienie na dlugie laaaaataa.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo