Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mocna pozycja Widzewa w ekstraklasie. Widzew jest na podium. W I lidze o ŁKS cisza

Dariusz Kuczmera
Dariusz Kuczmera
Piłkarskim bohaterem lipca w mediach był Robert Lewandowski - wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Lech Poznań pozostaje najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Mistrzowi Polski w utrzymaniu tego statusu zdecydowanie pomogły występy w europejskich pucharach. Piłkarskim bohaterem lipca w mediach był jednak Robert Lewandowski.

Lipiec jest zawsze ciekawym miesiącem, jeśli chodzi o medialność klubów piłkarskich i polskich piłkarzy zagranicą. Rozpoczynają się rozgrywki ligowe, piłkarze zmieniają kluby, a reprezentanci Polski w europejskich pucharach z różnym skutkiem radzą sobie z zagranicznymi rywalami. Nie inaczej było w tym roku, a wszystko znalazło odniesienie w popularności klubów w mediach.

Najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy został Lech Poznań, który utrzymuje ten status od maja br. Mistrz Polski nie ma prawa być jednak zadowolony, bowiem odpadł z eliminacji do Ligi Mistrzów, a także przegrał dwa pierwsze ligowe spotkania. Atmosfera wokół klubu w związku z wynikami i brakiem pożądanych transferów także stała się gęsta, co potwierdza ogrom wpisów w mediach społecznościowych.

Na drugim miejscu uplasowała się Legia Warszawa, która według dziennikarzy dokonała ciekawych transferów i może liczyć się w walce o mistrzowski tytuł po nieudanym sezonie 2021/22. Klub z Łazienkowskiej był też minimalnie popularniejszy od „Kolejorza” w mediach społecznościowych, co doskonale pokazuje poziom zainteresowania kibiców wszystkimi poczynaniami Legii.

Kolejne trzy miejsca zajęli pozostali reprezentanci Polski w europejskich pucharach – Pogoń Szczecin, Lechia Gdańsk i Raków Częstochowa. „Medaliki” w lipcu zdobyły także Superpuchar Polski, co jednak nie odbiło się znaczącym echem w mediach. W kontekście Ekstraklasy warto zauważyć także bardzo mocną pozycję w mediach Widzewa Łódź. Sumując publikacje zbierane do raportu „Piłka w grze” oraz wpisy w mediach społecznościowych, łódzki zespół był trzecim najbardziej medialnym klubem w Polsce – po Lechu i Legii.

Lipiec w Fortuna I Lidze upłynął pod znakiem rozpoczęcia rozgrywek z dwoma niezwykle utytułowanymi polskimi klubami – Wisłą Kraków po spadku z PKO BP Ekstraklasy i Ruchem Chorzów po awansie z eWinner II ligi. Oba zespoły zdominowały zestawienie medialności klubów w tej klasie rozgrywkowej i wydaje się, że to sytuacja, która będzie trwała przez cały sezon. Czołową piątkę uzupełniły Arka Gdynia, Resovia i Górnik Łeczna, drugi spadkowicz z Ekstraklasy. Trzeci z nich – Bruk-Bet Termalica Nieciecza – uplasowała się na siódmym miejscu. W pierwszej dziesiątce są jeszcze: Chrobry, Stal Rzeszów, Podbeskidzie, a ŁKS nie ma.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki