Dojazd ul. Strykowską do węzła autostradowego pod Strykowem był planowany wiele lat temu. Były trzy warianty. Pierwszy to rozbudowa, czyli poszerzenie Strykowskiej. Drugi to wybudowanie nowej trasy równoległej do Strykowskiej, odsuniętej kilka kilometrów na wschód od tej drogi. Trzeci był tzw. wariantem zerowym, czyli wszystko pozostać miało bez zmian.
Pierwszy wariant został zablokowany, i to dosłownie, przez mieszkańców. Zorganizowali blokady dróg, co spowodowało rezygnację z tego rozwiązania. Wtedy zaprotestowali przeciwnicy drugiego wariantu. Ich główny argument osadzał się na tym, że nowa trasa miała zniszczył Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich.
Jedyne, co się udało, to przebudowa ronda w Sosnowcu pod Strykowem i poszerzenie drogi prowadzącej do tego ronda.
- Rondo w Sosnowcu zostanie przebudowane w ramach dostosowania A2 do poboru opłat - powiedział Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wiosną powinien zostać wyłoniony wykonawca inwestycji, który przebuduje rondo w systemie "projektuj i buduj". Przebudowa ronda nie jest związana z wytyczeniem tranzytu przez to rondo, ale z faktu, że w tym miejscu będzie pierwszy zjazd do Łodzi z dwóch autostrad.
Po przebudowie rondo w Sosnowcu zyska drugi pas ruchu. Oprócz tego zbudowana zostanie druga jezdnia od ronda w stronę Łodzi na drodze krajowej nr 14. Poszerzenie drogi ma dotyczyć odcinka 700 metrów przed rondem. Dzięki temu od strony Łodzi i na rondzie będzie mogło przemknąć dwa razy więcej pojazdów, niż obecnie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?