Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Łódź i Ikea pokażą, że miejsca w tramwaju się ustępuje [ZDJĘCIA,FILM]

Agnieszka Magnuszewska
Łódzkie MPK namawia swoich pasażerów by ustępowali miejsca starszym i kobietom w ciąży. To odzew na badania ankietowe, które przeprowadzono wśród łodzian podczas wakacji.

Aż 30 proc. z blisko 3 tys. pasażerów MPK - Łódź twierdzi, że jednym z najbardziej uciążliwych zachowań ich współpasażerów jest nieustępowanie miejsca. Dlatego przewoźnik postara się zwrócić uwagę na ten problem poprzez kampanię społeczną "Ustępuję, to takie łódzkie!". Kampania MPK ma zwrócić uwagę na ten problem. Szkoda, że nie zrobili tego kiedyś rodzice pasażerów, którzy są obecnie dla innych uciążliwi.

- Chcemy zasiać ferment i tym samym skłonić pasażerów do zastanowienia się nad swoim zachowaniem w komunikacji miejskiej. Ankieta wykazała, że jednym z najbardziej uciążliwych zachowań jest nieustępowanie miejsca - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - Problem ten wskazywały głównie osoby starsze, podkreślając, że dotyczy on również matek z dziećmi oraz kobiet w ciąży.
MPK postanowiło zorganizować kampanię wspólnie ze sklepem Ikea.

- Od początku działalności Ikea w Łodzi staramy się promować ideę zrównoważonego transportu, m.in dlatego sfinansowaliśmy budowę pętli tramwajowej w pobliżu sklepu. Obecnie 48 proc. naszych odwiedzających przyjeżdża środkami komunikacji miejskiej - mówi Jakub Jankowski, kierownik łódzkiego sklepu Ikea. - Stąd chcemy promować wszelkie proobywatelskie postawy w tramwajach i autobusach.

Poza tym 38 proc. pracowników Ikea w Łodzi też dojeżdża do pracy komunikacją miejską.

Łódzki przewoźnik chce dotrzeć z akcją do swoich pasażerów poprzez zabawny spot przygotowany przez Ikea, który będzie emitowany w nowych autobusach marki mercedes, zmodernizowanych tramwajach typu 805 Na, pesach i cityrunnerach. Prezentuje on kilka postaci tłumaczących, że ustępują miejsca, bo mają klasę, nie lubią się zasiedzieć, mają swoje zasady czy szacunek jest dla nich podstawą. Ich wizerunkiem będą oklejane tramwaje typu 805 Na oraz pesy.

- Zaplanowaliśmy też akcje edukacyjne, dlatego w grudniu zaprosimy do nas dzieci, którym zwrócimy uwagę, że przyjazne zachowania pomagają w podróżowaniu komunikacją miejską - mówi Agnieszka Hamankiewicz, kierownik działu promocji i pozyskiwania funduszy w MPK. - Przed Dniem Babci i Dziadka zwrócimy uwagę na ustępowanie miejsc osobom starszym, a przed Dniem Matki na ustępowanie kobietom w ciąży.

Jednak pasażerowie, głównie młodzi, wskazali na inny problem z nieustępowaniem miejsc.

- Podkreślali, że osoby starsze nie korzystają z innych wolnych miejsc w pojeździe tylko oczekują, że jak tylko wejdą do tramwaju czy autobusu, to młode osoby od razu ustąpią im miejsca - mówi Grochala.

MPK zamierza też zorganizować kampanie poświęcone wulgaryzmom, głośnym rozmowom przez telefon czy czystości pasażerów.

Źródło: mat. prasowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki